lördag 11 juli 2020

Familjelördag i Norrtälje

Idag åkte vi, hela gänget in till Norrtälje, för tjejerna blev det premiär. Tur hade vi och slapp regnet just när vi var där!
 Fantastiskt fint och pittoreskt är det där.
 ...och en del nybyggt, här de omtalade 69 meter höga bostadshusen i Norrtälje hamn, som visst såldes slut på rekordtid?
Vi åt lunch på S/S Norrtelje mitt emot husen. Det är numera en grekisk restaurang. Jag åt en helt okej halloumisallad.
 Mera bilder från Norrtälje. Här är det gamla rådhuset från 1792.
 Här promenerar vi tillbaka till våra bilar som vi ställt en bra bit bort, för att få parkering mitt i sommaren centralt i Norrtälje är nästan omöjligt, så enklast var att ställa sig en bit bort, så fick vi en liten promenad istället!

En sommardrink innan middagen, P2 blev det.
 Ungdomarna passade på att spela badminton...
Sen lagade de kvällens middag, en gudomlig Pasta Salsiccia Classico med recept från Per Morberg. Så himmelskt god, snacka om att vi blev bortskämda idag! Underbart att få spendera tid med dem alla.

Orsakullan undrar idag: Vilken teknisk pryl använder du för att blogga med?
Här i stugan blir det från min IPad, som jag samkopplat med min IPhone, men fick veta av sönerna att jag kunde ha tagit med mig min laptop och gjort likadant med den, alltså samkopplat, haha, det hade jag ingen aning om!
Normalt så bloggar jag alltså från min dator hemma.

JaanaM. sa...

Det ser ju hur härligt ut som helst. Jag skulle så gärna åka till Norrtälje. Får nog bli en utflykt dit på semestern sen.

Kul att få lära sig nya saker med tekniken.

Njut nu på mer där ute på landet!

Ama de casa sa...

Det är så himla fint i Norrtälje! Har varit där rätt mycket. Anders är född där och bodde där tills han var tre, då familjen flyttade till Skellefteå. Så han hävdar att han inte alls är norrlänning - han är rospigg :-D Hans moster, morbror och kusin bodde kvar och dom hälsade vi på många gånger när vi hade flyttat till Stockholm.

Vilken mysig dag ni hade! Tyckte först att det såg ut som en av grabbarna stod och höll upp badmintonnätet. Haha!

Min laptop är min bloggmojäng och den får följa med på alla resor också. Dom inlägg jag har gjort från mobilen kan jag nog räkna på ena handens fingrar :-)

Ha det fortsatt toppenbra!

Znogge sa...

Norrtälje ser ut att vara en mycket trevlig stad. En bra dag helt enkelt med familjen och så trevligt att bli bjuden på en god middag på kvällen.

Själv bloggar jag alltid från datorn och använder bara telefonen när jag är på resande fot.

Kram

Guldkryckan sa...

Norrtälje tilltalade verkligen mig när jag nu sett dina bilder, aldrig varit där men om man har vägarna förbi så får man väl ta sig lite tid för detta.
Finns ju fina städer lite överallt och de flesta har väl lite gammalt av bebyggelsen kvar från förr.
Intressant och fint.

Ha det fint nu.

Ditte sa...

Vilken fin dag ni fick i Norrtälje. Och en fin stad är det. Har bara läst om dessa hus men inte sett dem i verkligheten. Känns lite udda när man ser dem här i den gamla miljön. Men säkert populära.
Jag har ju med mig datorn vädigt ofta och kopplar ju den/ delar uppkoppling med min telefon. Fungerar perfekt. Och även med en padda. Men jag gillar ju min Mac. Och att skriva med riktiga tangenter. Så nästa gång så vet du ju att det fungerar.
Så god middagen verkade. Ska helt klart leta efter receptet. Och även på drinken.
Önskar er fortsatt fina dagar. Jätteroligt att ha sönerna med flickvänner på besök.

Kram!

tanthuset.blogg.se sa...

Nu blev jag lätt avundsjuk! Norrtälje är en av de städer jag gärna vill besöka, den och Söderköping! Ha det fortsatt fint i kväll :) Kram!

BP sa...

Norrtälje är en otroligt fin och charmig sommarstad. Stämningen där på huvudgatan och nere vid Societetsparken är alltid lite speciellt. För höghusen har man ju offrat de fina gamla silon, en gång i tiden Norrtäljes landmärke. När husen byggdes gjorde byggherren mördande reklam för lägenheterna i pressen och med utskick. De var inte billiga kan jag säga.

Paula sa...

Nämen fy för höghusen i Norrtälje, jag tycker de är en styggelse som tornar upp sig i helt fel miljö! Ungefär lika illa som att man beviljat bygglov för en jättestor villa mitt i en fäbod här i Dalarna. Ja jag vet, jag är gammeldags, visst kan det vara charmigt med blandningar av olika slag, men inte i de här gamla miljöerna...snyft.
Men däremot gläds jag åt att ni fick en toppendag tillsammans!