söndag 22 augusti 2021

Skyltsöndag


 Börjar dagens skyltskörd med ett minne från Zakynthos, visst ser det ut som en tavla?

BP :s härliga tema med denna skyltsöndag.


Nu blir det tokigheter från nätet....





Otroligt vad det kan hittas på tokigheter!

Den här är underbar, haha!

Visst är det så!
Nu ska här packas en liten väska, och sen ska vi ut på havet. Äntligen dags för lite äventyr, makens födelsedagspresent från mej, en kryssning till Höga kusten!

Orsakullan undrar idag : 
  1. Åh nej den gick sönder…
  2. ...tänker närmast på min hövding som utlöstes när jag krockade med cykeln, fast det är ju meningen att den ska utlösas, men sen kan man inte använda den igen. Nu har jag en ny hövding, och jag hoppas få använda den många gånger!



10 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Tusen tack för dina skyltar som fick mig att skratta högt:-) Har ju sagt det förut - vet inte hur du gör med att nosa upp roliga skyltar:-)
Den med "Bubbel och chips"-avfarten är min favo, och det trots att jag inte ens dricker bubbel - hahaha.

Stort tack för länken.

PS. Hoppas ni har det riktigt roligt på er kryssning. Och jag håller tummarna att surströmming ingår någonstans däruppe vid Höga Kusten. Ditte lyckades ju att kommer över några smakbitar på sin guidade tur, så... DS.

Guldkryckan sa...

Många kuliga skyltar där, det gjorde min kväll här :)

Zakynthos, verkligen som en tavla, oerhört vackert.
Kryssning till Höga Kusten låter härligt, en bra present du ordnade där.

Ha så fint nu.

dianasdrömmar sa...

Haha härliga skyltar kram

Klimakteriehäxan sa...

Tack, där bjöd du på några trevliga fniss!

Geddfish ♥ sa...

Skratta bör man, annars dör man....... fniss!
Häftiga skyltar!
Trevlig resa och söndagskram!

Ditte sa...

Tack för flera goa skyltskratt. Du är verkligen bra på att hitta roliga skyltar och även andra skyltar som är "viktiga" .
Härligt nu med en resa för er och hoppas den blir bra på alla sätt. Kanske får du dig också en bit surströmming.
Bra att du har en ny "hövdning" men den kan gärna få vara hel och att du ska slippa olyckor.
Kram och hälsa Höga kusten.

znogge sa...

Ha ha, tusen tack för härligt roliga skyltar. Bra jobbat där :D
Hoppas att din nya hövding hänger med länge men det var ju ändå bra att den gamla gjorde jobbet som den skulle.

Kram och god kväll!

Ama de casa sa...

Den första bilden är verkligen otroligt vacker!

Haha! Dina nätskyltar är som vanligt helt underbara - fick många glada skratt här, tack för det :-)

Ha nu en toppenkryssning! Hoppas ni hittar lite suringar på vägen. Surströmmingar alltså, alla andra hoppas jag är osura :-D

Paula Merio sa...

Åh, den resan har jag också önskat mig, gärna i midsommartid. Ha en härlig båtsemester! Kram

Ama de casa sa...

Gissar att wiffit på båten antingen är tämligen uselt alternativt svindyrt ;-)

Ha det fortsatt fint på resan!