måndag 2 januari 2023

Glad Måndag

Verkligen en glad måndag- Caritas tema, när man vakar av efter tre nattpass och åker till F&S för att köra mitt (gamla) jympapass! 13 hugade motionärer kom, och jag kan säga att det var kö i receptionen av folk som ville in och träna, kan det vara nyårslöften som ska infrias tro?
 
Svettig och glad efteråt!

Ännu gladare blev jag när min man överraskade mej med en sushi-middag, han t.o.m kom ihåg min nya favvo bläckfisksallad! Hurra!
Lite ledsamt var det idag, för "Killen" åkte hem igen, fast det var nog skönt för honom, han har jamat en del, längtar nog hem till utelivet igen!







10 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

En riktigt glad måndag fick du Susjos, förutom då att Killen flyttade hem, men han fick en ännu gladare måndag. Han har trivts hos er men hemma är hemma även för en fin kisse som han är.

Kram

BP sa...

Förstår inte hur du gör för att se så himla snygg och opåverkat ut efter ett gympapass:-) Men visst, det var fullt även hos SATS i Täby Centrum. Det är samma sak varje år vid den här tidpunkten. Efter 1 februari återgår besöksfrekvensen till det normala;-)

Din man är en pärla! Hoppas du skämmer bort honom lika mycket som han gör med dig. Å visst är den bläckfisksalladen god:-)

Så Killen är en utekatt till vardags. Det visste jag inte.

Sedan har jag en väldigt dum fråga: Har man hund går man ju ut med den några gånger per dygn. Hur gör man med katter? Var kissar/bajsar dom? Eller går man ut med dom också. Här är det några kattägare som låtsas ha en hund trots att de bara har en katt;-)

Anna i Portugal sa...

Kan förstå om Killen blir saknad, men som du säger så vill han säkert tillbaka till sina egna jaktmarker igen.

Ditte sa...

Vilken härlig bild på dig! Så kul med många motionärer. Och du är ju också så entusiastisk att många vill gympa hos dig.
Gulligt av maken att köpa hem sushi och bläckfisksalladen. Kärlek!
Sorgligt att "Killen" åker hem men säkert skönt för honom att återgå till utelivet.
Varm kram

Hanneles bokparadis sa...

bra start! jag har också varit på gymmet, och var i badhuset med tvååringen, sonen badade med lillasystern 💕

Hannas krypin sa...

Så kul att så många kom till passet. Vilken trevlig överraskning du fick med sushimiddag. När jag såg bilden tänkte jag direkt att katten var sugen din sushi.

Anki sa...

Ser ut som en bra måndag ... även om fina Killen fick åka hem igen. Han liknar min gamla Sixten ❤
Ha nu en bra och glad tisdag!
Kram

Guldkryckan sa...

Många nyårslöften blir det ju antar jag, folk ska leva mer hälsosamt men det brukar ju stabilisera sig efter en månad då de inser att de inte har någon lust. ;)
Alltid tråkigt att skiljas från en fyrbent, men ni får säkert passa honom igen.

Ha en underbar tisdag.

znogge sa...

Vilken bra och glad måndag det blev. Ja, det 'är säkert nyårslöftena som ska infrias nu. Nya tag helt enkelt men för många rinner det ut i sanden. Jag tycker det är bättre med en livsstilsförändring som fungerar över tid.

Kram och god tisdag!

LillaSyster sa...

Klart att Killen längtar ut.....är man van att kunna välja själv så blir det nog lite "tråkigt " att bara vara innekatt. Vår Busan har ju egen lucka och kattvakt som ser till henne- jag tror att hon har det bättre hemma även om vi är bortresta. Kul att folk vill komma och träna, nu var det längesedan jag hade kort på Friskis. Ha det bäst!