onsdag 8 maj 2024

Malmö onsdag

Det blev en stillsam onsdag med många steg dock, utforskade stan lite och njöt av våren som har kommit långt här, syrenerna blommar redan! 

Många poliser i stan, det känns tryggt, och helikoptrar i skyn.
Bra med solglasögon idag ;-D
 


God chiligryta till middag på en mysig restaurang : Spoonery…

Som sagt många poliser och polisbilar var vi än går! 
Vi utforskade Euro Village i Folkets park…
Kvällen spenderade vi framför TV:n för att se reprisen av semi-final nr 1, man ser ju helt klart alla bidrag bättre på TV. 

Nu laddar vi om för semifinal nr 2 i morgon! 


8 kommentarer:

BP sa...

LJUVLIGA bilder:-) Här har det regnat hela dagen och det var tre grader kallt. Så jag är väldigt glad att ni fick sniffa på sirener (en av mina favo blommor) och äta en chiligryta på Spoonery. Säger bara som jag alltid gör - NJUT.
Ska nog kolla snabbspolningen imorgon också, men ska ladda upp för finalen på lördag.

Tyckte rent allmänt att produktionen och scenografin nog var de bästa jag någonsin sett - bra gjort Sverige! Sedan var många av bidragen alltför lika varandra - inspirerade av finska Chachacha antar jag.

Vem var din favo igår? Min var Kroatien och Finland till viss mån.

Hoppas ni festar loss även ikväll. Vila kan ni när ni kommer hem;-)

Hanneles bokparadis sa...

tv visar bättre men kanske inte samma stämning 🙂

Anna i Portugal sa...

Härligt med all blomning i Malmö och så klart tryggt med poliserna!

Ditte sa...

Blev nog lagom här med en vilodag i solen. Och visst är det så att en ibland ser allt så mycket bättre på tv än kanske på en stor arena. Hoppas och önskar nu att "folk" kan sköta sig inför kvällen.
Ha det gott.
Varm kram

Annika sa...

SÅ kul allting.
OCH ja, syrener i blom nu. Tidigt. Jag är van vid juni fr Sthlm.
Men där jag bor numera blommar de redan i april.
Älskar dem.

Läst om alla kontroverser i Malmö med demos etc. BRA att det är gott om dem, det behövs alla ggr.

Kram och fortsätt att ha det så roligt.

femfemman sa...

Fina Malmö.
Hämtar ofta mat på Spoonery, då vi besöker dottern. Hon bor två hundra meter därifrån. Mitt emellan Spoonery och rosen i Folkets Park.
Ha en fin dag i min favoritstad

Znogge sa...

Härliga dagar i Malmö och så här långt har ni dessutom tur med vädret. Kan tänka mig att det är många poliser på plats men det är bra och det behövs säkert.
Ha det fortsatt gott i min gamla hemstad!

Kram

LillaSyster sa...

Stanna upp och dofta på syrenen! Här har grannens hägg blommat klart - kort och intensivt. Tror att många blommor tog styrk då vi hade åskregnet. Men syrenen är inte lika långt kommen här - tack och lov, måste ju hinna med att njuta av dem. Ha en fortsatt bra vistelse i Malmö!