söndag 19 maj 2024

Skyltsöndag


 Var ju bara tvungen att filma lite från vår svit på Viking Glory!

Vilken intensiv resa vi fick, som började med en enorm kö till båten, många unga (finska) flickor som sett Taylor Swift såg vi, det gick för långsamt att boarda, så till sist släppte de bara på, och hoppade över säkerhetskontrollen!
BP:s skyltsöndag får helt enkelt bli foton från vår resa med Viking Glory!
En fantastisk kväll fick vi med härlig utsikt då vi kryssade ut från Stockholm.
Det blir lite fler bilder från sviten, inte bara videon! Tyvärr hann jag inte prova jaccuzzin!
Men sov väldigt gott i dessa sängar.
Färsk frukt bjöds vi på i sviten, och cava!
Utsikten från restaurangen.

Min mans färgglada förrätt, med bl.a sparris och potatis.
Min förrätt med räkor var inte dum den heller.
Iberico-gris till min man, smakade väldigt bra.
Min torsk var otroligt god!
Baren vid dansgolvet...
Långa korridorer, och vi bodde längst fram, precis under bryggan.
Vackert kvällsljus...
Klockan 10 finsk tid kom frukosten till vårt rum, mums!
Ännu en vacker dag, dock blåste det en hel del på Ålands hav.
Glasgolvet...
Idag blev det bakad potatis med skagenröra för mej.
Häftiga miljöer på denna båt.
Maken gör tummen upp, han är nöjd med sin present från mej.
Nu närmar vi oss Stockholm igen.

Gröna Lund i sikte. Nu är vi hemma igen efter en intensiv helg, jobb igen i morgon, och i morgon är den rätta födelsedagen för min man, men nu har vi firat färdigt!


6 kommentarer:

BP sa...

WOW! Vilken lyxsvit! Den hade verkligen allt, och som du konstaterade i filmen - till och med två toaletter. Maten var helt i min smak, hade troligen gått på din mans val. Kan lugnt säga att det här är veckans Skyltsöndag:-)
Stort stort GRATTIS i förskott till din fina man. Din present till honom var helt perfekt och den är han sååååå värd:-)
Tusen tack för att jag fick åka snålskjuts med er till Åbo, att du orkade skylta och länka. Du är bara såååå bäst.

Hoppas du unnar dig en sovmorgon imorgon, så att du orkar jobba.

Ditte sa...

Åh! Så häftigt! Jättekul att du filmat och att du visar fler bilder från både hytten och båten. Så läckra bilder, Maten såg verkligen god ut och perfekt att frukosten kom till sviten klockan 10.
Vilken härlig present M fick! En fantastisk upplevelse. Och vi önskar stort grattis än en gång.
Instämmer i allt med BP och tackar för resan.
Kram

Znogge sa...

Vilken fantastisk svit så där bodde ni bra! Så trevlig present från dig och jag förstår att maken uppskattade den.
Så maten, jag hade valt dom du!

Kram och glad måndag!

LillaSyster sa...

Wow!Vilken present =)
Ser helt magiskt ut. Ha en bra måndag!

Guldkryckan sa...

En härlig svit där, man blir ju sugen alltså, där finns ju nästan allt man behöver antar jag.
Tack för fina resebilder, jättestort tack.

Ha nu en fin måndagskväll.

Anna i Portugal sa...

Vilken fin present och härligt att du kunde hänga med på ett hörn :) Verkligen en fin svit och att sitta längst fram i fören när ni åker måste vara superfräckt!