fredag 10 maj 2024

Semifinal 2 Malmö

Vi fortsätter att njuta av våren här i Malmö….
Tog oss till Euro Village idag igen…
..och Euro Street…

 
Träffade våra vänner….


Som sagt, poliserna finns överallt, toppenbra! 
Tysklands Isaac uppträdde …
…liksom Finland…

Hem och vila lite innan det var dags att åter åka till arenan för semifinal nr 2….

En fantastisk scen, men när man har ståplats långt bak så såg vi mest ryggarna…

Förutom Schweizaren, som började nära oss…

Skojigt med mellanakten, för se vilka som kom upp på storbildsskärmen!!!

7 kommentarer:

femfemman sa...

Såg dej på storbild! Kul!
Liksom att se alla bekanta miljöer från Malmö. Karin har ju bott där i mer än 20 år, så det har blivit många resor dit. Och Folkets Park är ett måste, sedan Ava föddes. De bor ju dessutom tvärs över gatan.
R
Tyckte att Schweiz låt var superbra En salig blandning av musikuppkevelser sen 70-tal i mina öron. Queen, 10zz

Ha en fin dag!

Ditte sa...

Jadå, såg dig på storbilden! Jätttekul!
Mellanakten gillade jag men många av bidragen kände jag mig tveksksam till. Gillade verkligen Israels bidrag och ett par till men många var alltför udda. Blir ju inga melodier en kommer att minnas . Verkar som att ju mer spektakulärt desto bättre...
Förstår att ni har det toppen och kul att se lite mer av Malmö. Och säkert bra med gott om poliser på plats. Men visst är det trist att det ska vara så.
Kram och trevlig fredag.

Znogge sa...

Även jag såg dig och det är alltid kul med ett bekant ansikte :D
Jag tyckte Israels bidrag var bra och några till men för övrigt håller jag med Ditte. Det känns som att melodin tappas bort...
Själv avstår jag Malmö just nu faktiskt :D

Ha det fortsatt gott!

Annika sa...

HA där ÄR du ju!
SÅ KUL!!!!
Läste i tidningen att Kroatien är segertippat, men att även Israel ligger bra till. Den lär väl inte vinna med tanke på det spända läget.
Ska bli extremt kul att kolla imorgon. Gläder mig.
Och jag ska spana efter dig.
Kramen och ha det bäst på plats!!!

LillaSyster sa...

Bra jobbat att komma med på storbilden =) Men det klart att de vill visa upp så fina partytjejer=) Bilderna kvalar in under dagens final av färgsprakande fredag. Ha en fortsatt trevlig Malmösemester.

Guldkryckan sa...

Kul att få komma med på storbild, perfekt. :)
Vi inväntar finalen imorgon, kikade lite igår, en del var faktiskt godkänt även av mig. ;)

Ha en fin fredagskväll.

BP sa...

Njut, njut, njut säger jag bara en gång till. Såg inte hela Semi 2 igår, men Ditte hade fångat dig på "lilla bilden" som du la upp.
Har fastnar för tre låtar - 1. Kroatien, 2. Finland (tveksamt iofs) och 3. Tyskland med Isaac som sjöng på engelska och jag undrade vad det var för språk han sjöng på - hahaha. Men jag gillade låten.
Scenografin och hela produktionen är enastående. 230 tekniker jobbade med sändningen igår. Otroligt bra jobbat.
Fortsätt att ha roligt, och det ser ut att du kommer hem sill varma grader nästa vecka:-)