onsdag 3 februari 2016

Blomleverans med förhinder...

Fattade ingenting varför klockan ringde vid 15-tiden idag när jag låg och sov efter nattpasset, är det morgon? Har jag jobbat natt? Ska jag jobba igen? Tog några sekunder innan jag förstod att det var eftermiddag och dags att vakna och få kaffe i sig innan kvällens IW-pass! Lustigt är att jag har rejält med träningvärk efter mitt eget jympapass som jag körde i måndags??!!! Men det var mycket folk på passet och då tog jag i lite extra,för det är ju så kul! Kul var det även ikväll,och här en bild efter kvällens pass.

Min man,som är galen i semlor, har köpt årets första semlor, och jag fick smaka halva semlan. (som tyvärr var lite torr,men grädde och mandelmassa går alltid i!)



Igår hände en lustig sak. Fick ett samtal från en blomsteraffär på Lidingö som hade blommor till mej och undrade om de kunde komma idag på eftermiddagen och leverera. Lustigt,sa jag,, blommor till mej? Jag fyller ju inte ens år!
Men det är alltid kul med blommor sa tjejen som jag pratade med. Visst! Men när hon sen sa min adress, så var det inte alls min adress,utan en adress på Lidingö. -Där bor inte jag,sa jag. Du kanske bor någon annanstans på Lidingö,säger tjejen. -Näe,säger jag, jag bor i Sollentuna! Då fick jag höra en krya på mig hälsning från en Yvonne. - Jag känner ingen Yvonne,sa jag!  Så stackars Yvonne har tagit fel på Susanne med samma efternamn som jag, eftersom hon uppgett mitt mobilnummer?
Lidingö Blommor bad om ursäkt och skulle kontakta Yvonne igen, jag hoppas bara att rätt Susanne får sina blommor!




12 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

God kväll!
Du ser skönt nöjd och lycklig ut där efter det hårda passet!
Visst är det skönt!
Synd på blommorna, hoppas de kom rätt.
Ha ett bra arbetspass, eller hur var det nu?
Kram ♥

Comsi comsa sa...


Mandelmassan är den jag är ute efter på semlan, locket och lite grädde brukar också få följa med ner.. :)

Kram på dig ❤

Comsi comsa sa...


Mandelmassan är den jag är ute efter på semlan, locket och lite grädde brukar också få följa med ner.. :)

Kram på dig ❤

BP sa...

Du ser verkligen totalt nöjd ut på din selfie i gymmet! Å du, träningsvärk är den bästa värken man kan känna tycker jag. Minns känslan från mina "aktiva" år:-)

Åsså får jag mig ett skratt igen. Maken och jag delade nämligen också på en semla idag på det lokala favo fiket. Han älskar också semlor, medan jag är ute efter grädden;-) Måste säga att grädden var god, mandelmassan gillar jag inte, men mycket var det inte i den semlan, däremot var självaste "degen" fluffig. Alltid nå't;-)

Synd med blommorna, dom hade du vart väl värd - fast inte med krya på hälsning. Du vill ju vara frisk. Lite konstigt att du har en namne på Lidingö. Jag menar stavningen på ditt efternamn är ju ganska ovanlig tycker jag...

Ditte sa...

Du ser både glad och pigg ut efter passet! Perfekt reklam för mig som skulle behöva komma lite mer i form.....
Vad gäller semlor hade jag tänkt baka, men jag måste hitta mandelmassa först. Ska spana imorgon för det är nästan viktigast Och så riktig grädde. Ska helst också göra små semlor...

Kanske kommer det blommor till dig vid ett annat tillfälle. Och pigg är du ju så budskapet hade varit missvisande.

Kolonilotta sa...

Vilken blunder med blommorna! Va synd.
Det är ju alltid roligt att få. Speciellt när det är en total överaskning! :)
Men eftersom det stod krya på dig var det väl lika bra. För du ser oförskämt pigg och snygg ut på bilden! :)
Kram

Susanne sa...

De borde ha skickat dig en bukett ändå, för det ät du sååå värd.

Ama de casa sa...

Du skulle bara ha spelat med och sagt att du flyttat! ;-)

Du har förresten några konstiga grejer som sticker upp ur huvudet på första bilden... Antenner? :-D

Ama de casa sa...

sv: Jo, jag gillar läsplattan faktiskt. Den är lätt och det finns många gratisböcker att låna hem från biblioteket. Men utomhus i solen är "riktiga" böcker oslagbara... :-)

Ami sa...

En semla går alltid ner! Men den ska vara "tung" och "matig" :)
Hoppas rätt person fick blommorna tillslut!

House and Garden by Bia sa...

Gillar också semlor....och här blir det vila i två veckor, har värk i en höft och kan knappt gå....så kan det "gå"...känns skit tråkigt !!
Ha en fin kväll !
Kramis bia

BP sa...

Såg på tv och hörde att BB Sophia läggs ned - ungefär två år efter det öppnade. De får inte gå ihop ekonomin. Klart de inte gör med lönerna som ni barnmorskor iofs är såååååååå värda. Men ändå går det inte ihop. Är inte så insatt, men jag undrar.... Minns mycket väl att några av dina kollegor stack ditt. Är de på väg tillbaka till KS nu????!!!!!

Å någon idiot från Landstinget med noll insyn berättade att alla BB:n i stor-Stockholm har hur mycket plats som helst för att ta över patienterna från BB Sophia. Jaså. Nu jobbar du ju där irl och jag föredrar att tro på dig och dina erfarenheter!!!

PS. Smart av dig att inte du inte lockades till grönare ytor på andra sidan staketet om man säger så. DS.