fredag 12 februari 2016

Krista vinner i morgon!

Så har jag sett alla bidragens korta 30 sekunders snutt på scenen, och jag får gissa hejvilt igen! Krista, som ju sjöng i ESC 2013 för Finland (vem minns inte "Marry me...vi sjöng och dansade till den i Köpenhamn på ESC partyna på natten!) Här sjunger hon en härlig schlager för Sverige, och det vore ju kul om hon gick till final!


Jag är ju svag för Molly Petterson Hammar, och önskar henne revansch i år, då hon ju blev utslagen förra året med sin fantastiska låt " I´ll be fine"(-som jag har i mitt jympapass). Jag hoppas på finalen direkt för Molly, vilken röst hon har den tjejen!


Liksom jag gillar de här tre herrarna,som jag hoppas på en andra chans i Halmstad!


Davids bidrag är det svårt att säga nånting om de korta sekunderna man får se den, men med en bra show, och sjunga kan han,så kanske han går till andra chansen? Eller blir det Isa?
Efter ännu en intensiv natt där vi hjälpte två pojkar till världen är jag nu långledig med en massa roligheter framför mej! Först mello i morgon,sen ska det bli skidåkning, häpp!

9 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

God kväll! Du är då verkligen engagerad i Mello! Skoj. Får se nu vad det blir utav detta, ska kolla TV i morgon!

Fredagsmyskram till dig ♥

BP sa...

Dina tips brukar ju slå in, så jag litar helt på dig. Tänkte återigen på dig idag, då lokalblaskan "Täby Nyheter" skrev en artikel om "Idol-Robin" (Robin Bengtsson) som överraskande gick vidare förra veckan. Nå't du också fötutspådde. Du skrev att du inte känner honom. Det gör jag iofs inte heller, trots att han bor i Täby. Så varsågod:

Skitsnygga Robin är född i Västergötland och flyttade till Täby 2012. Han flyttade upp för han ville satsa mera på musik efter sin framgång i Idol. Han tycker att musikbranschen är otroligt tuff - spelas man inte på radio och om man inte syns på tv, så finns man inte säger han. - Jag har jobbat i det dolda.

Han är iofs nöjd att ha kommit till finalen, men som tävlingsmänniska satsar han nu på att vinna hela klabbet (hans ord, inte mina;-) .

Härligt med långledigt och skidåkning:-)

Comsi comsa sa...


Det låter härligt med skidåkning, hoppas du får härligt väder och perfekt snö... :)

Kram ❤

Comsi comsa sa...


Det låter härligt med skidåkning, hoppas du får härligt väder och perfekt snö... :)

Kram ❤

Ditte sa...

Tänk så bra! Två nyfödda pojkar kom till världen, skidåkning och mello.
Dina tips brukar ju gå in, men jag önskar mig bättre låtar denna omgång. Kändes ganska segt förra lördgen. Utom programledarna och Jonas gardell då...
Men nu ger jag det hela en ny chans. Litar på dina tips. Molly tror jag på men Krista minns jag inte alls.
Önskar dig en fin skidresa och är allt bra avis på att du ska åka skidor.

Ama de casa sa...

Jag undrar om jag kanske ska tjuvkika lite idag? Ikväll kommer jag garanterat att titta :-)

Skidåkning? Wow, nu blev jag avis! Vi har funderingar på Sierra Nevada, men det har varit så väldigt lite snö där i år...

Ha en härlig Schlagerkväll! :-)

House and Garden by Bia sa...

Ja här blir det mello i kväll...men ingen skidåkning, hehe...kan ju knappt gå med mitt onda ben...men det var länge sen jag åkte skidor och jag var bra på det kan jag skryta med, hihi...men det var när man var ung och hurtig ;))
Nu hoppas jag bara att värken ska försvinna...
Kram bia

Ditte sa...

Nu har jag lyssnat lite. Vad tror du om Isa? Molly gillar jag också....
Men Gina är ju allra bäst....
Ha det bra! Var rädd om alla ben i kroppen!
Och jag är avis på skidåkningen!Verkligen!

Susanne sa...

Mello står på i bakgrunden och Victoria har precis sjungit klart, en rätt bra låt. Ingen av de andra låtarna har fastnat i mitt huvud,
Kramar