torsdag 4 februari 2016

Ledig torsdag

Vår i luften? Nästan i alla fall. Skickade denna bild till sonen på Malta,som berättade att de hade +16 grader och sol. Än har vi vinter här i Sverige alltså!

Min enda lediga dag denna vecka. Hade ställt klockan på 10,men somnande om och vaknade kl 11...jaja...är man nattarbetare så är man. Solen sken ute, underbart! Idag har jag gratulerat min guddotter som fyllt 13 år, sedan hem för att äntligen ta ner julgardinerna och få upp något annat. Ikväll var jag till Friskis igen för att vikariera på ett jympapass (med min träningsvärk...hihi!). Det var den dagen det...
Så har man då äntligen fått lyssna på 30 sekunder av låtarna som är med i den första deltävlingen på lördag i melodifestivalen! Jag gillade såklart Anna Books schlagerlåt, och vad händer då nu ikväll, jo låten är diskad då den redan har varit med i uttagningen i Moldavien förra året! Hm...
Återkommer i morgon med vilka jag tror går till final och går vidare till andra chansen.

9 kommentarer:

BP sa...

Liiiite skillnad mellan Malta och Sollentuna om man säger så;-) Men vi är ju luttrade, eller hur;-)

Å vad gäller julgardinerna får du skylla dig själv;-

Anna Book vet till och med jag vem det är. Å då har det inte handlat om hennes framföranden utan tyvärr om pressens löpsedlar om att hon är överviktig. Grrrrrrrr.

Vad tycker du om BB Sophias nedläggning. Slänge in en kommentar hos dig till ditt föregående inlägg.

Tänk - tack vare dig är jag nu fullt insatt i BB och Mello;-)

BP sa...

Svar: Gå ut huvudingången från F&S, rakt fram åsså kommer du att snubbla över hundarna och lekplatsen;-)

Comsi comsa sa...


Tror att Anna får köra låten på lördag om hon vill...



Trist....

Kram på dig hurtmaja ❤

Comsi comsa sa...


Tror att Anna får köra låten på lördag om hon vill...



Trist....

Kram på dig hurtmaja ❤

Ama de casa sa...

Så det är Malta som har snott solen från oss? Nåja, den kommer nog snart tillbaka :-)

Jag har inte lyssnat på låtarna, men tycker oerhört synd om Anna Book. Vilken miss!

Jag brukar aldrig tjuvlyssna, men jag kanske måste göra det nu :-)

Geddfish ♥ sa...

Här lyser solen genom fönstret men det är lite för kallt för min smak.
Hörde att Anna ska få framföra sin låt i morgon, men utan tävlan.
Jag tittar väl och kollar i morgon kväll. Det hör till.
Trevlig fredag ♥

Susanne sa...

Såg att låten blivit diskad, märkligt att man inte har koll på sådant.

Ditte sa...

Skönt att våren nu även närmar sig Sollentuna, men i långsam takt.
Här har vi just nu + 17 så jag kan skicka lite av både solen och värmen.
Ja, denns schlagertävling. DE som skrivit Annas bit måtte ju ha vetat att den varit med förr. Hur tänkte man där?
Kanske G.G. "går det så går det". TRist öfr henne var det ju.
Ser fram emot dina tips.
önskar dig en trevlig fredag.

Ami sa...

Ja, jag läste också om Anna Books låt! Så trist :(
Ha en fin fredag