lördag 20 februari 2016

Oscar Zia en given vinnare ikväll...

Inget snack om att Oscar Zia kniper den ena finalplatsen ikväll.

..och kanske kanske Swingfly tar hem den andra finalplatsen. (bl.a har Andreas Kleerup har varit med och gjort den låten)

Sen hoppas jag att duktiga Lisa Ajax kommer till andra chansen...

..tillsammans med Boris glada låt som jag gillar. Är väldigt förtjust i After Dark också, en underbar schlager,som tyvärr inte räcker till ikväll...trots en fantastisk show som jag är säker på att de gör.

Svårtippat som vanligt, jag gillade många av låtarna ikväll, den enda som jag inte alls tror på är SMILO. Nu måste jag börja med middagen, kompisar kommer över ikväll!!! Tjoho!!!

10 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Jag vill inte tjuvlyssna :)
Men hoppas verkligen att det är bättre låtar ikväll.
Kram

BP sa...

Som vanligt litar jag helt och hållet på ditt tips. Ska bli kul att se vad AMA anser om kvällens låtar.

Å After Dark - ja deras shower på Hamburger Börs har jag varit på ett antal gånger, speciellt på 1980-talet.

Ama de casa sa...

Jag har inte tjuvlyssnat, men jag har en känsla av att jag kommer att gilla After Dark. Bara namnet gör att det luktar äkta Schlager :-)

Decdia sa...

Jag har missat de två första heaten, men idag är jag ledig och kan titta på det! Har inte hört en enda låt...

Ditte sa...

After Dark har jag sett många gånger både på Börsen och på "After Dark Club" på David Bagares gata på 70-talet och jag gillar dem då och gör det nu. Och jag antar att de bjuder på schlager. Men det ska bli roligt att se och höra Oacar Zia också.
Bäst jag laddar upp med bubbel och tilltugg.
Trevlig kväll!

Susanne sa...

Hoppas att du får en superduper rolig Mellokväll.

Geddfish ♥ sa...

Jag håller på och lyssnar, men det är inte färdigt än.
After Dark ligger mig varmt om hjärtat sen länge, har sett dem på riktigt ju, fantastiskt duktiga, äkta schlager.
Men, bästen vinner.
Ha en bra afton!

Kicki sa...

After dark kan ju vara kul men inte var de bra, inte i det här sammanhanget iaf! Det var rätt låtar som gick vidare! Swingfly hade inte lika bra låt som förra gången och håller med om Smilo!

Ama de casa sa...

Bra gissat! Tre av fyra med, precis som jag :-) Men av nån märklig anledning klarade Anders av det bäst här hemma, denna veckan igen... :-)

Days by Johanna sa...

Jag kan inte fatta att Swinglfy inte gick vidare! Och jag tror Oscar tar hem hela skiten