söndag 16 juli 2017

Skyltsöndag

En kollega på ett sjukhus här i stan har lagt ut denna bild ,som får börja som första skylt denna skyltsöndag. Efter ett nattpass då hon inte hann gå på toaletten ens för att byta mensskydd! Jodå,så ser det ut. I natt var inget undantag, telefonen gick varm och jag försökte hålla kvinnor hemma en stund med värkar så att vi skulle få förlossningsrum och personal lediga. Många ringer in till oss alldeles för tidigt för att höra om det finns plats, men innan de är dags för dem att åka in kan allt hunnit hända.
Denna skylt ska visst finnas i Fjällbacka, taget från nätet.

Nästa fredag ser jag väl ut så här inför en efterlängtad semester! 

Avslutar med en favorit i repris..där jag med min hörsel kan känna igen mej! Tack BP för skyltsöndagsutmaningen!

Med sonen är det inte så mycket bättre, orolig blir man, men nya prover ska visst lämnas på VC i morgon, inga bakterier har hittats hittills,hm.   Jag har sovit dåligt idag,men en natt till skall göras på jobbet.

7 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Arma barnmorska, som blödde igenom, vilken fasa! Vad säger skyddsombudet om att skyddet inte får skötas i tid?? Grrr.
(Två ggr i mitt liv har jag fått gå in i affären för att köpa trosor och nya byxor, då jag inte heller hunnit på toa i tid för att byta skydd. Jag hade två mil hem...)

andra skylten såg jag på nätet idag, den var super.
Resten också.

Nu får sonen bli bra, inte konstigt om du sover oroligt. Krya på sig.
Kram

BP sa...

Jo du, den där bilden samt listan med fulla BB:n från igår återkom på ABC-nytt idag. Kom in för sent för att lyssna på hela inslaget, men jag såg iaf din lista som du la upp igår... Ska kolla lite senare om inslaget finns på svtplay.

Din första skylt är bara tragisk. Tack och lov att det kommer tre roliga skyltar efter den. Tvåan är helt underbar - i Fjällbacka har man uppenbarligen humor - love it.

Trean påminner mig om att du bara har en vecka kvar att jobba och jag gissar att du inte liknar blekfisen på bilden;-)

Den sista skylten asgarvade jag åt som du förstår:-)

Underbar skyltning trots att du oroar dig för sonen såklart. Undrar vad stackarn har drabbats av - han var ju inte i Afrika direkt utan i ett "civiliserat" land. Hoppas innerligt att han blir bra innan ni åker på semester.

Tusen tack för en riktigt bra skyltning och länken.
Ingen idé att önska dig en lugn natt verkar det som, men jag gör det ändå! Kram!

BP sa...

Me again: Nu har jag hittat inslaget och det visades på tv4:as nyheter
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/3924748. Men visst var det din lista på slutet!!!?

Ami sa...

Men usch så hemskt att ni har så mycket att göra! Helt omänskligt :(
Skönt att sonen mår bättre. Det är ju det allra viktigaste!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Omänskligt och fruktansvärt.
Tur du väger upp med roliga skyltar.
Hoppas sonen mår bättre och att du får en bra jobbnatt.

Ditte sa...

Tack för dina skyltar och så tänkvärda och verkligt aktuella. En vettig arbetsmiljö är viktig och det har ni ju inte och ofta är det lika illa inom hela vården. Bedrövligt! och än mer irriterande att dte finns gräddfiler för jag tror inte att ett BB eller skukhus skulle avvisa "vissa! för att det inte finns plats, för då skapas det utrymme. Är kanske jämlikhet...
Skönt att du snart har semester.

Anonym sa...

Nog tycker man folk kunde planera lite bättre, så dom
inte föder barn under semestertider. Semestertid är tiden
för att göra barn ju, eller hur, så dom föds på våren? :)

Allvarligt talat - jag tycker det är för jäkligt, när det
inte blir tid för personlig hygien. Ni jobbar verkligen
med stress. Hoppas ni får betalt därefter.

Ruth i Virginia