söndag 2 juli 2017

Kämpar...och skyltsöndag



På väg hem från jympan för några veckor sedan kom denna fina buss åkande, mitt favoritlag! Ni ser väl skylten? Å så tackar vi BP för den roliga utmaningen med skyltar.



Det blir lite skyltar från nätet också...



Den där roliga "snurran" som alla barn nu har, det finns något för oss mammor också?!



Ingen skylt, bara minnen från förra sommaren, då jag bl.a fick provsitta i en corvette!


En viss sanning i detta ja...

Nu i sommartider....

Natten rullade på ,var med vid ett kejsarsnitt och sen en mer komplicerad förlossning på morgonen med sugklocka och blödning, var helt slut när jag sent omsider cyklade hem. Har ingen lust att åka till jobbet för ännu en natt...men har inget val!
- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

Ditte sa...

Tack för fin och varierad skyltning! Och en del skratt bköd du på!
Mysigt med bilder från er roadtrip förra året och eftersom jag gjort resan ett par varv så gläds jag och minns våra resor här.

En kämpig natt blev det och jag önskar att kommande natt blir lugnare.

Mias Mix sa...

Leksand så klart! Det bästa laget! Och så roliga skyltar från nätet! Ja lite vin säger man ju inte nej till :)
Jobbigt med struliga förlossningar. Hoppas det ändå gick bra. Ha det gott!

BP sa...

Alltsså skylten på bussen försökte jag att förstora, men kunde inte klura ut ditt favo lag. Trodde ett tag på Leksand, men det är ju inte ishockey som gäller just nu. Men en himla tur att det inte är AIK, för den loggan känner jag igen;-)

Tvåan - hahaha. Så sant så:-)

Fidget spinners visste jag inte att de fanns förre den 17 april, där i åkte till Spanien. Å varenda unge mellan 4-18 år lekte med en sådan. Sen när vi kom hem så fanns dessa spinners överallt här också.

Å du - snart är det semester för dig! Förstår dig mycket väl att du inte längtar till jobbet direkt. Nattjobb sliter, ingen tvekan om det...

Tusen tack för skyltningen och länken:-)

Ama de casa sa...

Haha! Underbara skyltar! Jag trodde inte att jag själv höll på med såna där fingersnurror, men visst gör jag det! :-)

Laget klarade jag inte ut förrän jag såg Mias Mix ledtråd och förstorade igen. Visst är det Leksand! Och ishockey med. Fast du håller på fel lag - Skellefteå AIK ska det vara :-D

Hoppas denna natt blev betydligt lugnare!

Ami sa...

Härliga skyltar :)
Förstår att det ibland känns motigt att gå iväg till ytterligare ett nattpass....men det är tur att ni barnmorskor finns :)

Åke sa...

Men vilken underbar skylt om vinet!!! Tror du det funkar med öl också? Ditt hockeylag har ju helt del färg ;) Röd Vit Dynamit klingar bättre :) En fortsatt trevlig måndag.