torsdag 14 maj 2020

ESC på annorlunda sätt

 Idag skyndade jag mej ut på en joggingtur innan regnet skulle komma senare på eftermiddagen. ( det blev inte så mycket regn) I entrén i vår port har någon ställt ut handdesinfektion till oss tacksamma grannar!
Medan tvätten blev ren i tvättstugan så cyklade jag ner till MoS för att äntligen påbörja vaccinering mot TBE, bättre sent än aldrig. För 15-20 år sedan så påbörjade hela familjen en TBE vaccination, men vi slutförde aldrig den. Så nu är det dags att börja om från början. Vi kommer ju vara en del i Roslagen i sommar, där finns en del fästingar.
Denna annorlunda ESC vecka får man se tillbaka på minnena. Här ett collage från Lissabon 2018 då Benjamin Ingrosso tävlade för Sverige.
...och så en bild från stranden i Tel Aviv här laddar vi för semifinal 1 i ESC 2019, som visades på storbild i den varma natten. ( fast det slutade med att vi fick gå in på restaurangen och se tävlingen på vanlig TV, de fick aldrig igång storbildsskärmen)
Snart dags för Eurovision på TV, Sveriges 12:a. Då får vi rösta på de 25 bidrag som gått vidare via vår röstning på mello-appen. Jag slår ett slag för Island, en underbar låt!

Här kan ni se Islands bidrag...

Orsakullan undrar idag : När firar ni nästa födelsedag inom er familj/vänskapskrets?
Ganska snart faktiskt, min man fyller år den 20 maj, nästa onsdag alltså. Då jobbar vi båda två, så firandet får bli lite senare, eller tidigare?!

8 kommentarer:

BP sa...

Så konstigt! Jag menar vi bor cirka 20 kilometer ifrån varandra och har haft lika svinkallt som du, men riktigt soligt hela eftermiddagen/kvällen. Helt knasigt.
Kul och verkligen omtänksamt av denna någon som ställt ut handsprit. Egentligen ett bättre initiativ än vad jag gjorde med böckerna.
Vilka härliga minnen från dina schlageräventyr! Saknar faktiskt dina rapporter från olika länder och bilder på ert festande under ESC-veckan. Som jag skrev igår, inte lika glamouröst med stugan och utedass;-)
Smart med vaccinationen. Better safe than sorry.

BP sa...

Me again: Glömde ju kommentera Islands bidrag. Antar att det har nåt med ett dataspel att göra, av bakgrunden att döma alltså. Gillade instrumenten, de var riktigt coola. Tyckte även om artisterna som var helt ostylade, så naturliga. Låten var okej, men ganska tråkig. Men du vet ju hur duktig jag är vad gäller ESC;-)

Geddfish ♥ sa...

På ta om TBE så är jag fullvacinerad sedan många år tillbaka och nu tillbringar jag ingen tid bland fästingar längre. Ingen kommer in till mig här ;)

Lyssnade på din favvolåt, den var bra. Men det blir inte detsamma, inget blir detsamma iom coronan. Vi lever på minnen ibland!
Kram!

Ditte sa...

Vilka fina minnen du har från alla de ESC du varit med på. Och i år blev det ju platt fall. Jag har liksom inte alls följt med i år men vet vilket bidrag som blev Sveriges. Tack för att du länkade till Islands bidrag. Men man måste nog höra det fler gånger. Har ingen koll alls i år.
bra att ni tar TBE vaccinet för fästingar finns det ju i skärgården. Jga är också vaccinerad och det känns bra.
Önskar dig en fin schlagerkväll.
kram

Ama de casa sa...

Härliga minnen från era ESC-resor! :-) Årets har jag totalt nollkoll på, har inte sett dom där TV-programmen... Har väl inte haft tid kan tro, haha!

Vad snällt att ställa ut den där handspriten! Goda grannar är guld värda :-)

Anders lillasyster fyller dagen innan din man :-)

Znogge sa...

I år har vi otroligt mycket fästingar här så jag funderar faktiskt på att vaccinera mig jag med. Bättre att ta det säkra före det osäkra.

Synd att ni jobbar båda två den dagen men det går lika bra att fira både före och efter.

Kram och god fredagskväll!

tanthuset.blogg.se sa...

Jag tänkte på dig när det gäller ESC, lite ledsamt faktiskt att inte kunna vara på plats förstår jag men det är ju som det är och bara att gilla läget. Jag gillar också Islands bidrag, sen tyckte jag att Frankrike hade en fin låt eller så var det för att sångaren var så snygg ;)
Ha det så fint i helgen <3

Paula sa...

Min schlagerfantast till granne var väldigt besviken över att Sverige röstade på Island. Jag kan förstå honom, för mycket av grejen var klädsel och moves, själva låten imponerade inte på mig heller. TBE har vi inga konstaterade fall av i vår kommun, däremot finns det i grannkommunen. Jag funderar på hur jag gör med nya vovven, Daniel har nog aldrig haft en fästing på sig, men så har han heller inte bott här tidigare. Blinka fick alltid fästingmedel, men hur gör jag nu...Vi får se helt enkelt. Bra att ni skyddar er! Trevlig helg och kram från pörtet