tisdag 19 maj 2020

Minnen och back to work

Alltid i våra hjärtan, Maja! Här på vår balkong förra våren.

...inte glömmer jag Tel Aviv, och mötet med John Lundvik och The Mamas förra året i maj.

Förra året i maj hann vi också åka till Gran Canaria och Puerto Rico, som jag längtar tillbaka!

...men får nöja mej med en joggingtur i duggregnet nere vid Brunnsviken. Har varit ledig över två veckor från jobbet, kan inte påstå att jag längtar dit, men nu ska jag bita ihop för tre (!) nattpass, hur det nu ska gå?

Orsakullan undrar idag: Tittar du på Paradise hotell, Ex on the beach, Robinson eller Big brother?

Lustigt nog har jag denna säsong börjat titta på Robinson, det var åratal sedan som jag såg det. Det är så spännande med dessa intriger, relationer och tävlingar, och nu har man ju lärt känna deltagarna också när man följer programmet. Men de andra programmen intresserar mig inte.

8 kommentarer:

Ditte sa...

Fint att ha trevliga och roliga minnen och bilder att blicka tillbaka på nu när så mycket är begränsat. I alla fall vad gäller resor. Och finaste Maja. Förstår att ni saknar henne men visst finns hon med på sitt sätt. Maja var ju en del av er familj under så många år.
Önskar dig nu en ok. jobbnatt.
Kram

Znogge sa...

Nu får man leva på gamla minnen men det ska väl komma bättre tider tänker jag. Jag förstår att ni saknar Maja men kanske blir det ett nytillskott? Det finns ju många katter att älska <3

Hoppas dina kommande nattpass blir drägliga.

Kram

Geddfish ♥ sa...

Kattmänniska, alltid kattmänniska. Men det är inte så lätt att börja om igen och så i lägenhet. Dottern försökte allt "lura på" mig en katt, men den gubben gick inte.
Jag lever också på minnen. Puerto Rico på GC älskade jag! Var där senast med dottern för något år sen.
Lycka till med arbetsnätterna nu. Kram!

BP sa...

Brunnsviken slår varken Rotterdam, ESC eller Gran Canaria. Men, men! Vilket val har du/ni/vi? Inget! Så det är bara att ta igen ett förlorat år under 2021, förhoppningsvis.
Tittade på Robinson de första två säsongerna tills pakteländet började. Då slutade jag. Big Brother såg jag första säsongen. Dom andra serierna har jag aldrig tittat på.

Hoppas du inte får en alltför stor chock på jobbet efter långledigheten. Önskar dig åtminstone att natten blir lugn.

dianasdrömmar sa...

Härliga minnen kram

Anki sa...

Fina minnen - och en fin bild på Maja som vilar i stolen :)
Robinson brukar vi titta på, men inget av det andra ...
Hoppas du fick en bra start på jobbet efter ledigheten.
Kram

Ama de casa sa...

Den här våren får man mest förlita sig på minnen, det är ju sååå mycket som blivit inställt.

Jag är som du - tittar på Robinson men inte på dom andra. Fast en skillnad är att jag har kollat Robinson dom flesta säsongerna som programmet gått :-)

Hoppas att det första nattpasset blev lugnt!

Guldkryckan sa...

Förstår att ni saknar Maja.
Ett tag i mitt liv, för några år sedan, så gick flera av våra katter hädan och vi stod där med bara en katt.
Tänkte att vi skulle strunta i fler katter men våran kvarvarande katt, pysen, uppvisade alla symtom på saknad så det fick bli två nya.
Vi har inte ångrat oss en sekund...han är borta nu tyvärr men vi har fyra st nu.

Katter är ett måste i våra liv, visst, man blir uppbunden men det är det värt.

Tittar inte på några sådana program längre men Robinson var bra när vi kollade en gång i tiden.

Ha det fint. :)