torsdag 21 maj 2020

Kristi Himmelfärdsdag

 Nja, nån lugnare natt kändes det inte som det skulle bli när vi kom till jobbet i går kväll, kaotiskt är ett milt uttryck för hur det såg ut. Men som tur var så var telefonen skapligt tyst under natten, och det var vi tacksamma för. Mycket städjobb av rum och flytt av patienter, överbeläggning på BB, men efternatten blev lugnare,så skönt.   Njöt av de fina rosorna som jag fick av min man i förrgår, fast det borde varit jag som köpte dem till honom på hans födelsedag igår! Han tackar för alla gratulationer!
Tyvärr sov jag inte så länge idag heller, men varit kvar länge i sängen och tittat ikapp Robinson. En natt kvar att göra...

Orsakullan undrar idag : Kristi himmelsfärd idag, hur tar du och firar denna lediga dag?
Ja, alla är ju inte lediga som sagt. Jag har firat med att sova och ladda om för ännu en natt på jobbet. Jobbar man obekväma arbetstider så gör man!

9 kommentarer:

BP sa...

Så fint att din man uppvaktar dig med rosor. Han tyckte nog att du var värd det efter en längre ledighet och en chockartad första natt.
Nej, inte alla är lediga, men du verkar åtminstone vara ledig under helgen. Och det händer ju inte alltför ofta.

Geddfish ♥ sa...

Vad omtänksamt att ge dig rosor! Gott med uppskattning!
Hoppas nu att du får en lugn natt. Men folk föder ju barn oavsett pandemier och helger.
Kristi Himmelsfärdskram!

Ditte sa...

Så fint och romantiskt med rosor från maken. Och klart uppoggande efetr din tuffa jobbnatt efter ledigheten.
Önskar dig en hyfsad jobbnatt.
Kram

BP sa...

Svar: Nej, det var andra Robinson säsongen. Hon som fick "min" plats blev tvåa. Hon hette Birgitta Åberg å jobbade på Lundsberg. Kan lugnt säga att jag nog inte hade kommit så långt;-) Men det var himla kul att vara bland de sista 40 av 15 000 sökanden.

Anki sa...

Underbara rosor!
Hoppas natten varit "lagom" lugn :)
Ha det gott!
Kram

Ama de casa sa...

Skönt att det lugnade ned sig framåt natten.
Men nu när du vaknar så har du i alla fall en ledig helg - skönt! På min Skansentid jobbade jag varannan helg, det var inte roligt när det var fester på helgerna och man visste att jobbet började klockan 07:00 dan efter...

Vilka fina rosor du fick! :-)

Znogge sa...

Så skönt att arbetsnatten blev lite lugnare i alla fall. Hoppas det samma gäller för den gångna natten.
Vilka vackra rosor!

Kram

Guldkryckan sa...

Jag brukar gnälla om att vi minsann inte får ledigt på klämdagar, men ni är ju inte ens lediga på röda dagar...jag ska bara hålla tyst ;)

Hoppas din sista natt för denna gången blev lugn och fin.

Ha det bäst nu.

Paula sa...

Vad tror du, vem vinner Robinson? Glad att det inte blev Mattias, gnällspiken...
Ja hur kom det sig att du fick rosorna när maken fyllde år? Förmodligen för att du har en omtänksam make! Hoppas du får en toppenhelg med sol och grönska