onsdag 20 maj 2020

Ingen vanlig dag...

Första natten på jobbet blev inte lugn. En full avdelning redan när vi kom bådade inte gott för mej som skulle sitta i telefonen, och så klart fullt i hela stan. Fick hjälp av Uppsala i natt och på morgonen brakade det ihop med flera telefonsamtal precis innan klockan slog sju, så jag bad dem helt enkelt återkomma, tröttheten tog överhanden och snurrigt blev det i huvudet. Inte blev det bättre när jag kom ner till mitt skåp och mitt kombinationslås hade låst sig helt. Det var bara att åka upp till avdelningen igen och låna bultsaxen, suck!

 Men idag är ingen vanlig dag, det är min mans födelsedag! Hipp hipp hurra!
 Fick tips av Anni som gillade denna illustrerade utgåva av Bea Uusma:s bok om Andrés resa till Nordpolen med gasballong, vet att min man är intresserad av den expeditionen, så jag hoppas han blev glad!

 Fick se en annons om att köpa en helgkasse på Winery hotell, perfekt födelsedagsmiddag tänkte jag och beställde!
Å snacka om mycket mat!

 Supergod laxsallad till förrätt.
 Ljuvlig steak minute med tillbehör.
 Hur mycket rabarberpaj som helst, vi delade på en form.

 Den var såååå god!
Sen ringde det på dörren och ett blombud kom till min man. Hans snälla kusin som skickat en blomma, så fint gjort. På fredag vill killarna fira sin pappa, ser fram emot det!  Jag måste först jobba lite till.

Orsakullan undrar idag: Visa en del av ditt hem du tycker om.
Vår balkong under sommaren är ju ljuvlig, fotot här ovanför visar en liten del av den.
Nu måste jag skynda vidare mot jobbet!


6 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Minst sagt en händelserik dag för dig! Men det klarade du galant, flexibla jordemor! Såklart!
Vilken läcker dinner! Grattis till dig och din make!
Jag gillade också min balkong som bäst ;)
Kram!

BP sa...

Vilken natt! Å du som hade varit långledigt. Ingen mjukstart där inte. Hoppas att det blir lugnare för di idag.

Stort, stort GRATTIS till din man! Å födelsedagsmiddagen är ju helt perfekt:-)

Det är så roligt, både du, Gerd och jag visade våra balkonger:-)

Ditte sa...

Stort grattis till maken! Och jag tror att boken blir perfekt. Har läst den/lånat den och gillade den verkligen.
Perfekt att beställa denna kasse. Såg så gott ut. Verkligen. Och mycket. Men jag funderade på köttet. Visst stekte ni det själva?
Fint också med blombud.
Kul att grabbarna vill fira sin pappa på fredag.
Men oj, vilken natt du fick. Puh!
Hoppas det blir lugnare i natt.
Kram

Ama de casa sa...

Stort GRATTIS till din man! :-)

Både presenten och maten såg helt perfekt ut :-)

Hoppas denna natt som varit blev lugnare...

Znogge sa...

Kan tänka mig att det var ett intensivt arbetspass och sedan ett skåp som inte gick att öppna.

Grattis i efterskott till maken din! Vilken perfekt middag det blev och allt såg verkligen så gott ut.

Kram och ha en fin Kristi himmelsfärdsdag!

Guldkryckan sa...

Stort grattis i efterskott till din make då, och vilken fantastisk födelsedagsmat du fick till där...mums.

Ha det bäst.