torsdag 28 maj 2020

Torsdagsledig

 Idag fick jag äntligen hämta min nya streamer som jag med mina hörapparater kan samkoppla till telefonen på jobbet. Arbetsgivaren godkände sent omsider mitt hörhjälpmedel,så jag slapp betala den själv.
 En liten smidig sak som jag kan ha runt halsen.
 Firade det med att laga en favvomiddag ikväll, de italienska köttbullarna med basilikarostad potatis,mums!

Orsakullan undrade igår: Hus, lägenhet, bostadsrätt, villa eller husvagn med mera, man kan bo på olika sätt hur bor du?

Vi bor i en bostadsrätt, och jag älskar det, kanske för att den ligger centralt  ( Solna)om man jämför med när vi bodde i  Rotebro i norra Sollentuna! Är uppvuxen i hyreslägenheter, men har också bott i ett bostadsrättsradhus i 15 år när barnen växte upp ( Rotebro)!

Idag undrar Orsakullan: Spindlar är något som…
... gör fina fantastiska spindelnät, och de får gärna hålla sig utomhus.

7 kommentarer:

Znogge sa...

Så bra att arbetsgivaren stod för kostnaden. Personligen tycker jag det borde vara en självklarhet.

Italienska köttbullar är så goda men även den grekiska varianten smakar bra.

Kram och god kväll!

BP sa...

Det är väl självklart att din arbetsgivare står för kostnaden. Ja, kanske inte i ditt fall, men så bra att den gjorde det till slut.
Tänk att man kan göra köttbullar på så många olika sätt. Minns att de italienska köttbullarna jag åt på en italiensk restaurang var betydligt större än våra svenska. Sedan bjuder min spanska granne på spanska köttbullar ibland, och där är det faktiskt hennes sås hon gör som är gudomligt god.

Ute i naturen gillar jag också spindlar. Men här hemma gå dom en säker död till mötes, tyvärr.

tanthuset.blogg.se sa...

Inte illa av arbetsgivaren att betala men det är ju winwin-situation också :)
Ännu ett recept att spara ser jag, dessutom att du ger det full pott i bedömning är positivt :D
Spindlar är inga favoriter vad gäller husdjur även om jag vet att det är nyttodjur, jag gick med i en grupp på Facebook som heter Spindelnätet och i och med det så blev min fobi aningen bättre men det är långt kvar innan jag gillar dom helt!
Kram!

Ama de casa sa...

Helt klart en självklarhet att arbetsgivaren skulle stå för kostnaden, bra att dom kom fram till det till slut, men helt på tok att dom ens behövde fundera över saken! Skönt att du har fått ditt hjälpmedel nu :-)

Vi har ju gjort ungefär samma byte av bostad som ni. Från ett hus i förorten Sollentuna till en central lägenhet. Fast vår centrala lägenhet ligger i Torrevieja då :-)

Ha en finfin fredag!

Äventyret framtiden sa...

Grattis till att arbetsgivaren stod för kostnaden!
Vi har en stor spindel på toan som heter Helka. Hon bor under tröskeln och får i trådarna varje gång jag städar toan, alltså rätt så ofta, men hon får bo där så länge hon håller sig undan. Hon dör förstås men alltid uppstår det en ny Helka, så förmodligen har hon en Helge där också någonstans. Vi bor på landet och det är snudd på oundvikligt att inte någon spindel visar sig nu och då. Ett drygt hundraårigt hus har sina ingångar och utgångar.
Ha en fin helg !

https://dittemitti.se sa...

Så bra och skönt att din arbetsgivare till slut betalade för ditt hjälpmedel. Men visst borde det vara självklart att de skulle göra det. Så trist att sådant inte är självklart.
Tipset om de italienska köttbullarna tackar jag för - Kanske testar jag det redan i kväll. Det såg väldigt gott ut alltsammans.
Kan förstå att du trivs bra i er bostadsrätt i Solna. Lätt att ta dig både ut i naturen och in till stan. Blir inte som en utflykt direkt.
Kram och trevlig kväll.

Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog sa...

Hej! Tänkte bara säga att jag fortsätter med utmaningen i juni om du vill fortsätta att delta :). https://www.saramadeleine.se/2020/05/30/bloggutmaning-30-dagar-i-juni-2020/