måndag 4 maj 2020

Glad Måndag

 Fem i morse tog jag denna bild från ett fönster på jobbet. Dimman ligger tät, men det ljusnar ute och snart är mina drygt 30 timmars helgjobb över. Natten blev helt okey för mig, hjälpte en pojke till världen.

Typiskt nog kan man sova hur länge som helst den dagen man vakar av, så när klockan ringde vid 15-tiden trodde jag att någon försökte väcka mej mitt i natten!  Missade i alla fall inget fint väder idag, och jag tackade inte nej när jag fick ett sms från maken som undrade om han skulle köpa hem sushi till mej. Ledig måndag efter helg är alltid en glad måndag, temat som Carita håller i!

Orsakullan undrar idag : Nu så här i maj, kommer du eller har du badat utomhus?
Just nu har vi 5 plusgrader här i Solna, bada utomhus i maj månad kommer jag inte att göra, troligen inte i juni heller!

9 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Vilket härligt arbetspassavslut! Förlöst en pojke, vad gudomligt att få vara med om ett nytt barn till världen!
Sushi, omtänksamt av maken. Smakade säkert ljuvligt.
Jag fick nöja mig med fiskbullar idag, men det tycker jag väldigt mycket om, som omväxling.
Kram!

Ditte sa...

Vilken vacker bild från den tidiga morgonen. Skönt med en lugn natt och roligt att hjälpa en pojke till världen.
Du behövde nog verkligen sin sömn för det är slitigt med nattjobb. Men vädermässigt missade du absolut inget.
Gott initiativ av maken att köpa med sushi.
Skönt med en ledig måndag. Hoppas du haft en vilofylld dag.
Karm och trevlig kväll.

BP sa...

Undrar om det var åskan som väckte dig idag;-) Du missade ingenting vädermässigt alltså.
Hoppas du är ledig i några dagar nu. Det ska ju bli fint väder imorgon!
Perfekt med "hemleverans" av sushi. Gott och nyttigt speciellt om man dricker en vinare till det.
Bada i maj - herregud! Tjejen måste skämta;-)

Anni sa...

Vilken stämningsfull bild där på morgonen! Så gott med sushi, det ville jag också haft ikväll.
Kram <3

Anki sa...

Såå vacker morgonbild!
Ha det gott!
Kram

Ama de casa sa...

Vilket omtänksamt sms :-)

Om det nu inte hade kostat så mycket att bada här just nu (böter, alltså) så hade jag säääkert badat vid det här laget ;-)

Ha en fin tisdag!

Ama de casa sa...

Såg precis att det är internationella barnmorskedagen idag - GRATTIS! Jag ska nog ta ett glas cava för dig och dina kollegor framåt kvällen :-)
Kram

znogge sa...

Sådan omtanke uppskattas!
Själv skulle jag gärna bada i maj men då får det se till att bli varmare. Annars lär det dröja en bit in i juni.

Kram och ha en bra tisdag!

Äventyret framtiden sa...

Jag antar att du är van att få kasta om dygnets timmar vid det här laget men vänjer man sig helt någonsin? Sushi till middag, wow. Din make är omtänksam, verkligen.
Grattis säger jag liksom Ama, till den internationella barnmorskedagen!
Jag ska också ta ett glas och höja skålen för er som hjälper oss kvinnor att föda våra barn! Men hos oss blir det rött vin.