söndag 10 maj 2020

Skyltsöndag

 BP:S roliga skyltsöndag idag. Hittat lite kul på nätet...
 En gammal bild på Katarinahissen ....

 Fin bild från nätet.
 Som tur var hann jag ut på en joggingtur innan regnet kom.
 Man kan bli fågelskådare här på landet...
...eller läsa telefonkatalogen från 1965, A-L delen , och jo min mans telefonnummer fanns med, och jodå, han kunde numret innan jag läste upp det.

Orsakullan undrar idag:
10. När går du på sommarlov/ semester?
Om vi får vår semester som vi ska, så är det min tur att ha ” tidig” semester i år. Vi turas om på jobbet i två perioder om att ha tidig eller sen semester. I år börjar den tidiga semestern från vecka 26 och fyra veckor framåt.

9 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

När jag jobbade ville jag gärna ha semestern från Midsommar och framåt. Senare i arbetslivet ändrade jag mig till att vilja ha hela augusti.

Tänk, dessa telefonkataloger. Sen länge finns jag inte med där, då jag enbart har mobiltelefon. Man söker alla på hitta.se, om de ens är med där. Och numren behöver man inte kunna, de är inlagda i kontakter.

Självklart skrattade jag åt en bild, haha, så det kan bli!
Kram

BP sa...

Den första bilden var ju hur rolig som helst - så jag skrattade:-))))
Skylten med pojken och den flygande sjuksköterskan är Banksy:s senaste konstverk som han gjorde vid ett sjukhus i Southampton alldeles nyligen. Såg den i ett inslag på tv. Tycker målningen är hur fin som helst med hjältarna Spiderman and Batman i papperskorgen och hans nya hjälte sjuksköterskan som flyger in för att rädda liv av coronadrabbade patienter. (https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-52556544)
Ett för Banksy mycket ovanligt sätt att måla.
Nu blev jag så uppfylld av just den bilden...
Ja, nu när din man är permitterad och du är ledig kan ni ju ägna er ät fågelskådning i regnet, varför inte;-)
Så kul med denna klenod från 1965. Den måste väl vara värd en förmögenhet vid det här laget.
Vilken fin skyltning! Tusen tack för den och länken.

PS. Det spelar nog ingen roll när man tar semester i år. Det enda man kan hoppas på att det är fint väder... DS.

Znogge sa...

Så fungerade det på Husses jobb också men numera är han ju långledig ;-)

Kram och god kväll!

Äventyret framtiden sa...

Familjefotot är ju för härligt galet.
Den flygande sjuksköterskan har tagit över Spiderman och Batman. Helt rätt, så är det ju i verkligheten.
12367 var min första telefonnummer men katalogen har jag inte kvar. Det är rätt roligt att läsa katalogerna från "förr".
Ha det bra på alla sätt och vis!

Ditte sa...

Skrattade gott åt första bilden. Så det kan bli!
Ja, tänk när Katarinaissen såg ut så här. Ett antal år sedan.
Fint att du hann ut på en joggingtur innan regnet kom. Hann ut på en promenad här på förmiddagen och då var det ganska klart väder.Men regnet kom.
Fåglar skulle jag behöva bli bättre på. Och jag tränar hos Anki. Vet inte om det hjälper.
Jättekul med den gamla telefonkatalogen. Känner igen den.
Vad gäller semester så är den liksom ständig. Ja, nästan. Får se hur det blir med några resejobb i augusti och framåt.
Kram!

Paula sa...

Verkligen dråplig den första bilden, haha, o tänk när man letade i blytunga telefonkataloger. Ditt gamla exemplar var väldigt stilfullt. Jag tror jag vill ha en kikare, vi har haft tornfalkar här utanför, de har tagit över ett gammalt kråkbo som sitter så högt upp i tallen så det är omöjligt att fota utan objektiv. Men man kunde ju i alla fall få kika lite...Dessutom är det nog rätt avkopplande sysselsättning!

Anki sa...

Skrattade gott åt första bilden ... ojdå så det kan bli!
Jag älskar gamla telefonkataloger - kanske en yrkesskada sen jag jobbade med gamla foton för Stadsarkivet och Stadsmuseet. Telefonkataloger var guld värda när man letade efter gamla företag och deras adresser.
fågelskådning är riktigt kul, men svårt att hinna med och se vad det är man ser - svampar är bättre - de står i alla fall stilla :)
Ha en bra start på veckan!
Kram

Ama de casa sa...

HAHAHA!!! Skon... Både jag och Anders fick oss ett väldigt gott skratt - tack för det :-D

Här hann vi inte ut igår innan regnet gjorde att hela morgonpromenaden blev inställd. Upphörde snöpligt nog klockan 10, då var vår slot-tid över.
Idag har vi dock fått betydligt större frihet :-)

Härlig skyltning!

Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog sa...

Hoppas verkligen ni får ut er semester. Har förstått att det kan bli svårt. Samtidigt är det så viktigt att få vila upp sig, speciellt för er i dessa tider. Hoppas verkligen att många unga kan tänka sig att vikariera som uskor och vårdbiträden. Nu är det ju inte alls samma som för er BM och SSK:or men jag tänker att det underlättar kanske något i alla fall om precis lämnade gymnasieelever finns där för att göra lite av jobben <3.