lördag 27 juni 2020

Fem en lördag

 Vi åkte in till Norrtälje på förmiddagen innan frukost och såg till att fylla kylskåp och skafferi igen.
 Sen blev det frukost, eller rättare sagt brunch i värmen.
 Min vy från hängmattan .
 Efter träning blev det bad.
Kvällssolen är magisk på vår terass!

Orsakullan undrar: senaste gången jag behövde använda ett plåster var...hm, det kommer jag inte ihåg, men lite kirurgtejp på hälarna i förebyggande syfte blev det när jag gick i mina nya sandaler första gången.

Elisamatildas ”fem en fredag” blir” fem en lördag” hos mej:

1. Hur svalkar du dig helst i värmen?
Tar ett dopp i sjön, fantastiskt skönt!

2. Vad för törstsläckare föredrar du?
En iskall öl är hur gott som helst!

3. Förändras dina matvanor under sommaren?
Ja, nu när vi är i stugan kan vi ju grilla!

4. Hur varmt är för varmt?
När man är i t.ex Grekland på sommaren och ska jogga på morgonen och det redan är över +30 grader, då är det lite för varmt.

5. Vad är mest glädjande med värme?
Säger som BP ; Att man kan gå ”lättklädd”!

5 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Vi är då återigen helt överens om det mesta, särskilt dryck och sommarklädsel. Ja, även vad gäller plåsterfrågan. Kom heller inte ihåg när jag senast använde ett plåster.
Ser att ni inte bara har bunkrat mat utan dryck också. Smart!
Er sommarstuga ser så himla mysig ut. En perfekt plats att vara på just nu, både med tanke på corona och vädret.

Ama de casa sa...

Smart att handla på fastande mage - man har mycket bättre fantasi då ;-)

Smart också att använda tejp i förebyggande syfte - jag använde plåster senast för att jag fick skoskav av dom nya sandalerna... :-)

Ser verkligen hur härligt som helst ut där vid er fina stuga!

Ha en skön söndag :-)

Znogge sa...

Även om man är ledig så kommer man inte undan inköpen. Skönt att ha bunkrat upp för några dagar nu. Vilken härlig dag det blev i går. I dag har vi dock svalare man helt ok ändå.

Ha det fortsatt gott!

Guldkryckan sa...

Två fina "kassar" där med produkter för nedkylning, har en själv när jag besöker "gröna skylten".
Bra för miljön men framförallt lättare att fylla med "varor" och bära.

Fantastiskt fin stuga där...underbart.
Njut av dina lediga dagar nu, gott gott.

Ditte sa...

Bra att få handlat det man ska innan det blir "rusch" i butiken. Och sen har man ju liksom dagen kvar.
Så skönt ni har det här på landet och perfekt med närheten till havet.
Läste dina svar och fann att flera överensstämde med de svar jag skulle gett.
Njut och ha det fortsatt fint. Och din hängmatta! Så fint att ligga där.
Kram och trevlig söndag.