måndag 8 juni 2020

Peerlearning via Zoom

 Idag var det nervöst innan vi väl kom igång med Zoom (video och chat funktioner) och fortsättningen på handledarutbildningen om peerlearning. Att sitta en hel skolklass och berätta om detta var minst sagt lite svettigt. Jag har aldrig hållit på med digital skola förut, så detta var helt nytt för mej, och flera med mig förstod jag.
Men vi lyckades ganska bra, tror jag! Så skönt när vi var färdiga för idag. Men det är inte slut än, i morgon fortsätter vi , och då blir det tuffare tror jag, med grupparbeten och presentationer.

Orsakullan undrar idag : Har du besökt någon uteservering så här i juni?
Nej, i juni har jag inte hunnit med någon uteservering ännu, men i maj blev det flera gånger, med bra avstånd mellan borden.

7 kommentarer:

BP sa...

Har hört rapporter från mitt f d jobb, där de också jobbar med zoom. Första gången var riktigt knepig, men när man väl lärt sig att inte prata i mun på varann går det rätt smidigt. Har jag hört. Så lycka till imorgon!

Ditte sa...

Lite knepigt innan man är igång- Men nu är du igång. Blir säkert lite bättre imorgon.
Använde Zoom när jag handledde mina studenter nyligen och det blev helt ok efter ett par gångers försök.
Lycka till i morgon. Men det är ju ett bra sätt att få till ett möte.
Kram

Geddfish ♥ sa...

Zoom eller Skype, det är väl ungefär lika vid konferenser, väl?
Jag och mina döttrar använder Messenger video, men det är ju i liten form.
Hoppas det går bra, en fin teknik att ta till ju.
Kram!

znogge sa...

På mitt jobb arbetar vi i Teams. I början var det ovant men nu går det hyfsat. Problemet hos oss var att när för många var uppkopplade så gick det inte att ha bild för det blev för rörigt. Men det beror väl på hur många man är...

Kram

Ama de casa sa...

Låter ju bra om man får det att funka och när man kanske har vant sig lite mer :-)

Vi äter ju på uteserveringar året om. Utom nu då när dom var stängda i sju veckor...

Guldkryckan sa...

Säkert bättre än vårat "Meet" som är totalt värdelöst om man frågar mig.
Grupparbeten via chatt o video? Låter spännande...hoppas det gått bra...man vänjer sig väl.

Ha en fin afton nu.

Paula sa...

Men nog är det ändå tur att den moderna tekniken finns, tänk om coronan eller dylik slagit till för säg tjugo år sedan! Hur hade vi då klarat av vardagen, jobbet, utbildningarna?
Och tänk så mycket du lär dig, sånt du har nytta av i andra sammanhang också. Jag som varit borta från arbetslivet ett otal år är ju helt ringrostig inom tekniska området. En gång var jag faktiskt data-ansvarig på firman jag jobbade på, när jag nämner det för barn och barnbarn skrattar dom gott o tror inte ett dugg på mig