lördag 20 juni 2020

Midsommardagen

 Ännu en ljuvlig dag att lägga till handlingarna. Sol och värme i goda vänners lag.
 Långpromenad i värmen....
 i fin miljö...

 Sillunch idag igen smakade gott.
 ...och jag som trodde att jag inte skulle bada iår, men idag efter en varm promenad så passade det utmärkt med ett bad i det 23- gradiga vattnet !

 En eftermiddagsdrink passade bra....

 Och så lite kubbspel på det...
Susjos i speltagen. Vilka som vann, tja det blev så att vi vann en omgång, men grabbarna två ggr.
Orsakullan undrar idag vad vi gör denna dag tillsammans, och det har jag just beskrivit. Vi avslutade kvällen som igår med gott grillat. En ljuvlig dag helt enkelt,som gick alldeles för fort.

6 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vilken underbar dag! Såg helt fantastiskt sommarfint ut och ett dopp på det minsann! :-)
Det ser verkligen trevligare ut att spela kubb utomhus på gräsmattan med ett riktigt kubbspel än vår garagevariant med vattenflaskor och toarullar... :-)

Ha det fortsatt superbra!

Znogge sa...

Vilken härlig dag och mycket bättre än så kan man knappast ha det :D

Kram

JaanaM. sa...

Nämen, vilken härlig midsommar du har haft!

Ditte sa...

Åh, så skönt det låter. Bilderna talar sitt tydliga språk. Kan förstå att du tog dig ett dopp efter promenaden. Mycket möjligt att jag 0pm är en badkruka hade gjort det jag också.
Önskar er en jättefin söndag.
Kram

BP sa...

Precis så ska det se ut en perfekt midsommarhelg. Och det var verkligen en ljuvlig helg som ni utnyttjade till max.
Eloge att du badade. 23 grader är ju nästan min smärtgräns som jag höjt en aning till 25 grader;-)
Fortsätt och njut! Hela nästa vecka ska ju bli kanoooon med temperaturer som påminner om drömsommaren 2018.

Geddfish ♥ sa...

SÅ härliga bilder på en midsommar, som väl inte kunde bli bättre? Jag gläder mig åt alla som kunde vara tillsammans och göra kul saker. Vet att alla mina barn kunde och då blir jag nöjd.
Skyltsöndagskram!