lördag 13 juni 2020

Lumbago

 På min cykelväg hem i morse genom kyrkogården så kunde jag inte låta bli att stanna till och ta foton på denna enorma rhododenron-buske.
Visst är den fantastisk?
Men min rygg är allt från fantastisk just nu. Har känt av ländryggen lite de senaste dagarna, och tyvärr blev den inte bättre när jag satt i flera timmar på golvet vid den spännande kattförlossningen härom natten, och gick ut och joggade igår! Har riktigt ont, känns bäst när jag står upp eller ligger ner.
Natten på jobbet blev som vanligt, fullt upp. Två förlossningar hann jag med och den tredje på gång. Tog en banan och något att dricka först efter kl 03. Med mig hem i morse så lånade jag Tens-apparaten från jobbet, känns ju lite bättre med elektrisk stimulering på den onda ryggen. Spikmattan var också ett bra uppvaknande för ryggen på eftermiddagen idag. Nu är det snart dags för natt nr 2...

Orsakullan undrar idag i sin bloggutmaning: Har du någonsin gått på bal?
Minns vagt nån fest med långklänning för länge sedan, men kan  inte påstå att det var en bal?

7 kommentarer:

BP sa...

Rhododendron-busken är helt fantastisk. Det är nog den största jag sett.
Osis med din rygg. Tycker alltid så synd om alla som drabbas av lumbago eller andra ryggbesvär. Jag vet ju själv hur handikappad man är med ryggont. Hoppas det onda ger med sig snart, för du har ju ett minst sagt rörligt jobb...

dianasdrömmar sa...

Samma här min rygg är inge vidare har ju jobbat ganska mycket (extra) nu under corona inom äldrevården...kram och hoppas det blir bättre/Diana

znogge sa...

Vilken fantastik blomning!
Så tråkigt med din rygg. Hoppas att den bättrar på sig för en ond rygg påverkar hela kroppen tycker jag.

Kram

Ditte sa...

Vilken ljuvlig rhododendronbuske du passerade. De är ju så vackra nu.
Trist med din onda rygg men hoppas att du snart blir bättre och att både Tens- apparaten och spikmattan kunde ge lite lindring.
Önskar dig nu en lugnare jobbnatt. Men det verkar tveksamt.
Kram

Geddfish ♥ sa...

Det var nog den största rhododendron som jag har sett!
Tråkigt med din rygg. TNS och även spikmatta är bra.
Kram!

Anki sa...

Verkligen en alldeles fantastisk rhododendronbuske! Wow!
Tråkigt med ryggen - hoppas på snar bättring!
Kram

Ama de casa sa...

WOW! Vilken rhododendron! Helt otroligt stor :-)
Hoppas ryggen blir bättre snabbt och att du har haft en lugn natt!
Kram