onsdag 24 juni 2020

Semesterdag 3

Försöker igen att blogga på det nya sättet, och hoppas att allt inte kommer i en klump!
Sverige visar sig från sin bästa sida med sol och värme , så man tror inte att det är sant!
Pionerna håller på att slå ut.
Utedasset har fått en ny toalettring att sitta på!
Eftermiddagen spenderades i en av hängmattorna innan det var dags för en promenad innan middagen.
Har badat 3 gånger idag, helt otroligt! Lugnet , värmen...börjar förstå att jag har semester!

Orsakullan undrar idag : Om sex månader är det jul, min spontana tanke är: tänker inte så långt fram!

8 kommentarer:

BP sa...

Japp, det var 30 grader här idag, så det var säkert lika varmt hos dig. Pionerna är överblommade här, så där har du tur att kunna njuta av dom.
Hängmattan har riktigt läckra färger, snyggt!
Å utedasset, ja det behövde nog en mera "aptitlig" ring skulle jag säga. Men du slipper i alla fall tidningspapper och har mjukt toapapper.
Du är så duktig med Nya Blogger! Alla bilder kom först, texten under alla bilder. Själv har jag inte ens hittat var och hur man infogar bilder...
Fortsätt och njut. 31 grader imorgon:-)

tanthuset.blogg.se sa...

Oj...det där det var riktiga sommar- och semesterbilder det! Ha det fortsatt gott i värmen, jag kryper nog ner i frysboxen jag ;)

Ama de casa sa...

Ser hur härligt ut som helst! Fast texten kommer inte riktigt där du vill... Strunt samma - vi fattar ändå :-)

Ha det fortsatt gott!

Ditte sa...

Semesterkänslan och med stort S infinner sig genast jag ser de fina bilderna.
Och inte gör det något att bilderna kommer först och texten mot slutet.
Önskar dig ännu en fin dag.
Njut! Och ta gärna ett svalkande dopp för mig också.
Kram

Znogge sa...

Underbara och härliga bilder från din tredje dag. Bara att fortsätta att njuta för fulla muggar. Julafton tänker jag inte ens på nu.

Kram

Anki sa...

Det ser ut som du kommer bra överens med det nya ... bra jobbat!
Härliga bilder från ditt semesterparadis! Underbart med badmöjligheter så här i värmen.
Ha det fortsatt gott!
Kram

Susanne sa...

Åh så härligt det ser ut!! Njut! Vi har också bytt till frigolitsits på utedasset. Mjukare att sitta på och ständigt varmt om rumpan oavsett årstid ;) Just nu känns det kanske inte nödvändigt men kyliga dagar är det perfekt!
Ha en underbar semester! Kram

Paula sa...

Ack du värmeälskande Susjos, passa på att njut för det är du värd! Jag avstod bad idag, behöver traska några hundra meter på asfalt och det gillar inte små hundtassar när asfalten är så het. Men en sval dusch var helt okej, o hunden blötte trampdynorna.
Jordgubbar, oh, undrar om de blivit lite billigare nu, måste kolla imorgon