söndag 28 juni 2020

Skyltsöndag

BP: S skyltsöndag idag, har inte så många skyltar idag, men facebook visar minnen vad som hände för 4 år sedan, och visst är det en skylt med snygg inramning med stilla havet i bakgrunden? Vår roadtrip i Kalifornien 2016, den glömmer jag aldrig! 
En sån här klocka kanske man skulle skaffa sig? 

Hm, så kanske det kan vara! 

Dessa roliga inlägg man kan hitta på nätet...
 Nu blir det foton från dagen på landet. Rosorna börjar slå ut nu, de är så vackra!
 Ekorren hälsade på idag när jag fyllt upp frön till fåglarna...


 Efter lunchen blir jag så trött och somnar i hängmattan, sååå skönt!
 Tog en promenad på kvällen...och ett skönt kvällsdopp i den varma sjön.
 ... upptäckte att vårt träd med husnumret på och svägerskans fina pelargon hade helt enkelt ruttnat sönder och  gått av, så nu finns det jobb att göra.
Men ikväll njuter vi av sommarvärmen och middag utomhus, nu stundar ju regn och svalare tider...

Orsakullan undrar idag: Om jag får drömma så drömmer jag om...
...att hösten blir så fin som jag önskar att den ska bli med nära och kära, gärna att detta covid-19 virus har gett med sig och att ett vaccin finns.

8 kommentarer:

Paula sa...

Har jag någonsin somnat i en hängmatta? Tror inte det, inte många gånger jag legat i en heller. Men det ser asskönt ut! Håller med fullständigt om att tålmodig och okomplicerad skulle rimma bra med mig...
Skumpa-skylten var bäst! Önskar jag hade både "aktivitetsbandet" o skumpan...
Ingen åska på Rådmansö? Här rensade det luften rejält, men ingen fara, det är fortfarande sommarvärme, 17 grader nu klockan elva på kvällen.
Kram från pörtet

BP sa...

Ja, er road trip i Kalifornien minns jag. Den var helt underbar. Minnen är härliga ibland, speciellt i dessa coronatider.
Kullerbytta, nej det låter jag bli. Man vill ju inte bryta en vital del av kroppen, som nacken till exempel.

Bra att du har lite att göra i den helt underbara trädgården vid stugan nu nr vädret ska slå om. Perfekt tajming såväl med dina powernaps i hängmattan och nu "underhållet".
Tusen tack för en toppen Skyltsöndag och länken:-)

Ama de casa sa...

Härliga minnen! Härlig nutid också - ser verkligen hur skönt ut som helst där ute på landet :-) Hoppas prognoserna hade fel så att finvädret fortsätter!

Snyggt skyltat också, jag älskar dom där "Villfarelser"-grejerna :-D

Ha det gott!

Znogge sa...

Vilken snygg skyltning och så härliga bilder från landet. Så mysigt med besök av ekorren och så fint du fotade den!

Ha en fin start på veckan!

Ditte sa...

Minns också er fantastiska roadtrip i USA. Kul att du kan gå tillbaka till gamla blogginlägg och uppleva. den lite på nytt. Gjorde en liknande 1979 och senare med döttrarna i början av 1990-talet. Fina minnen att bevara.
"Dags för bubbel" - helt perfekt. Kanske kan man få annat också. Och någon som serverar.
Kanske skulle man testa att göra en kullerbytta. Var ett tag sen senast.
Härliga bilder från landet. Och hängmattan är helt suverän. Den andas semester.
Kram och ha det fortsatt bra

Geddfish ♥ sa...

Jag minns er roadtrip!
Härliga minnen.
Det är underbart att ligga i en hängmatta. Har gjort det flera gånger. Man kan faktiskt sova över natt i en sån.
Glad måndag på dig! Kram

Guldkryckan sa...

Kalifornien är ganska fint har jag sett på tv och hört av bekanta....inget för mig egentligen men man vet ju aldrig ;)
Fint att njuta av värmen men även lite svalka är ju trevligt, föredrar det tror jag själv.

Ha det fortsatt underbart nu.

Mias Mix sa...

Extra härligt att blicka tillbaka på sina resor nu när man inte får resa. Och man vågar ju knappt planera för framtiden heller. 2023 har vi tänkt åka till Nya Zeeland/Australien och kolla fotbolls VM för damer. Håller tummarna att inga nya pandemier kommer då!
Söt liten ekorre och fantastiska rosor!
Njut av ledigheten!