måndag 15 juni 2020

Glad Måndag


Fick denna video skickad till mig idag,lite suddig, men det syns väl vad det är?


" Glad måndag", (som är Caritas tema )är det alltid efter natthelg! Sista natten på jobbet var som en vindpust jämförelsevis med vad vi brukar ha, så tacksamt!  Har länge funderat på att prova spa-pedikyr på MoS, och idag så slog jag till när jag vaknade! Samtidigt som jag fick behandling av mina fötter så satt jag i en massagefotölj som gjorde susen för ryggen.
 Blev skrubbad av fötter och underben....
 Så ska de målas...
 Nya sandaler från Rieker och fräscha sommarfötter med rött lack, härligt!
Sista jobbveckan nu innan semestern. Galet nog är jag bara ledig ikväll, sen jobbar jag tisdag och onsdag natt, men vad gör man inte för att få vara ledig över midsommar?

Orsakullan undrar idag : Har du tagit ett sommardopp ännu?
Nej, och frågan är om jag kommer att göra det överhuvudtaget? ;-D

9 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så snyggt det blev i dina skor! :)
Fotvård skulle behövas här hos också. Nu blev jag inspirerad, riktigt ordentligt.
Glad måndag önskas dig också!

Znogge sa...

Så härligt med fotvård och så snygga skor! Tror bestämt att det står mitt namn på dem också :D

Glad måndag till dig!

Kram

Geddfish ♥ sa...

Det dära brukar ju jag unna mig med jämna mellanrum. Så trist att jag inte vågat ännu. Försökt lite själv, men det är inte detsamma. Brukar också fått måla tånaglarna så fräscht.
Man behöver sånt där fix! Iaf jag. Så snyggt på dig!
Kram!

BP sa...

ärlig lyx, som du är såååå värd:-) Gillar dina byxor också. Hur läckra som helst. Även de nya skorna är skitsnygga.
Bara två nätter kvar till midsommar och den stundande semestern. De går nog fort - nätterna alltså;-)

Ditte sa...

Perfekt! Och detta är ju så skönt! Blir sur på mig själv för att jag inte gör det oftare här hemma.
I Spanien är jag bättre på att komma iväg och i Peking blev det varje vecka. Ska nu se till att göra det här hemma också. Resultatet av din behandling blev ju jättefint och så snygga sandaler.
Önskar dig nu hyfsat lugna jobbnätter innan du går på semester.
Och visst såg jag vad innehållet i videon var.
Kram

Ama de casa sa...

Åååhhh vad söta dom är! Jag såg både din katt och hennes syskon :-D

Vilka fina sommarfötter du fick!

Skönt med en ledig midsommar i alla fall :-)
Kram

tanthuset.blogg.se sa...

Men jisses så skönt det där ser ut!! Och sandalerna är jättefina, den modellen fast med täckta tår, har jag haft och verkligen nött sönder dom! Älskar Rieker <3
Kattungarna, ja vad säger man??? Det är ju nåt av det sötaste man kan se <3 ska ni skaffa en??
Ha en fin dag nu och hoppas solen skiner på dig!

JaanaM. sa...

Det är så underbart att få lyxa till med lite vård för fötterna. Det är du verkligen värd!
Hoppas att du får njuta av sommaren i år!

Susanne sa...

Skitsnygga sandaler! Och att unna sig fotvård och pedikyr är vi väl förtjänta av med tanke på allt spring vi har inom vården. Jag ska nog unna mig lite "hemmafotspa" i veckan. Har köpt sådana där sockor som bara ligger här och väntar. Maken är dock inte lika förtjust eftersom sockorna ju göra att fötterna fäller en del lös hud :) :) Men Jisses vad mjuka dom blir sen!!
Ha det gott!