söndag 21 juni 2020

Skyltsöndag

 BP:s skyltsöndag, och jag börjar med hittade skyltar på nätet, som tyvärr påminner oss om denna pandemi...

Kanske ska jag köpa denna t-shirt?

 Så här skulle det kunna se ut om männen var gravida!
Hehe...

 Undrar vilket år denna skylt är ifrån?
  Fick jag denna bild på kattungen som jag hjälpte till världen, idag öppnade den ögonen.
 En liten sammanfattning på en underbar midsommarhelg!
 Idag åkte vi hem igen, och tog en promenad. Hittade något jag inte sett förut : Lilla Frösunda herrgård.
...och denna trädgård var också ny för mej, mycket man kan hitta i sitt närområde!

Orsakullan undrar idag: En sommarplåga som jag är galet trött på är : var tvungen att googla sommarplågor, och hittade en lista från -80-90 och 2000-talet. Svårt att säga någon som jag är galet trött på, men en som jag inte gillar nåt vidare är "Big in Japan" med Alphaville från 1984.

I morgon så börjar min semester på riktigt, och vädret är med oss, vi gör oss redo för Roslagen igen!

8 kommentarer:

Ditte sa...

Vilken ljuvlig midsommar ni haft. Tack för att du delar med dig.
Härliga skyltar med mycket humor.
Även duvan har förstått att det är social distansering som gäller. Vad gäller t-shirten så köp den genast.
Om män vore gravida skulle det varit väldigt annorlunda. Absolut! Och en hund med vit nos passerar ju också. Munskydd som munskydd.
Äktenskapsannonserna får jag fundera över. Å andra sidan är jag inte giftaslysten.
Kattungen är verkligen fin. Tror den vill till dig.
Kram

Paula sa...

Kul att upptäcka nya ställen som inte kräver långa transporter! Och de finns, det kan jag också intyga. så trevligt ni har haft det i helgen, vädret gjorde sitt till förstås. En gravid man vill jag inte möta...ojoj, som det skulle klagas i parti och minut,.Kattungen, är det den ni valt till ny familjemedlem? Bedårande i färgteckningen, o de rosa tassarna, smälter!
Äktenskapsbyrån hoppar jag, även utan den har jag fixat fyra äktenskap....
Ha en fin sommarvecka, det vackra vädret ska bestå

BP sa...

Så jag skrattade åt första och andra bilden, för att inte nämna hur en man skulle kunna vara gravid. Den teckningen påminde mig om en filmen "Junior" där Arnold Schwarzenegger spelade en gravid man. Hunden med badmintonbollen på nosen - hahaha:-)
Ja, er helg på Väddö var verkligen helt underbar. Vilken tajming med vädret, och det lär ju fortsätta hela nästa vecka med temperaturer som påminner om sommaren 2018.

Bilden på den lilla kattungen är säkert tänkt som en "muta". Tjejen skickar bilder på sötingen som alltså är en tjej (om jag har förstått din förklaring rätt) för att du ska använda den för att övertyga din man att du får ta hem henne. Är hon redan döpt - kattungen alltså? Tycker hon ser ut som en Molly, som i Odd Molly med den lilla bruna fläcken på huvudet.

Visst upptäcker man en himla massa bara man promenerar på hemmaplan och ser sig om. Har också märkt det;-)

Tusen tack för en toppen och rolig Skyltsöndag. Stort tack för länken också:-)

Ama de casa sa...

Härlig skyltning igen! :-) Älskar den kamouflerade hunden :-D

Kattungen är helt bedårande - se till att döpa den, då tror jag att det blir mer personligt och enklare att bearbeta maken :-D

Vilken underbar midsommar ni fick!

Ha nu en riktig skön start på semestern :-)

Znogge sa...

Snyggt och kul skyltat hos dig. Förstår att ni har haft en riktigt härlig helg och nu blir det dessutom semester. Bara att njuta på. Så söt kattungen är.

Kram

tanthuset.blogg.se sa...

Åhhhh vilken härlig midsommar ni haft!! Där ser man, det går att ha trevligt även i coronatider :)
Sen skrattade jag gott åt alla dina skyltar, helt underbara :D :D
Tänk att du hittat de där smultronställena i närområdet....man kan verkligen bli hemmablind!
Hoppas du får en fin semester nu där i Roslagen <3

Susanne sa...

Härliga bilder som gav mig många leenden! Skönt med semester och vi kan ju verkligen inte klaga på vädret :) Absolut bästa tänkbara! Det är bara att njuta.

Guldkryckan sa...

Till och med måsen fattar "poängen"...synd inte alla människor gör det också.
Skyddsdräkten där må vara covid-säker men ack så svettig, hujeda mej, där räcker det inte med en bordsfläkt inte ;)

Sammanfattningen där såg ju bra ut...med väl godkänt....ha det fint nu.