tisdag 19 mars 2024

Barnbarnsmys

Ledig tisdag, och solen skiner. Då passade det bra att ta bilen till Vendelsö och hälsa på Lilla familjen. Tog ut Samuel på en promenad, för lite avlastning för den resterande familjen. Vi bakade sandkakor idag...
 
...och hittade snödroppar.

Såklart  fick farmor vara parkering åt både bilar och flygplan. Blev bjuden på middag innan jag sent omsider tog bilen hem mot Solna igen, nu hittar jag väldigt bra!
I morgon blir det en hektisk dag, ska till frissan i Kungsängen, och sen ska jag tyvärr jobba på natten igen (!)


8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Åh, vad mysigt med barnbarnsdag! Jag känner att det var längesen som jag träffade mina yngsta nu men snart, snart så händer det också.
Såklart farmor fick vara garage! När jag ser dessa småbilar blir jag lite lyrisk. Kommer mest ihåg min äldste son, han älskade dessa små och jag med, vi lekte ihop med dem.
Baka kaka ute, det låter verkligen som våren!
Kram!

znogge sa...

Vilken mysig barnbarnsdag det blev. Klart att farmor skulle vara garage ;-) Minns att vår son hade massor med bilar när han var liten men flickorna är inte speciellt intresserade alls. Härligt att kunna baka sandkakor utomhus.
Önskar en god kväll nu!

Kram

Ditte sa...

Både roligt och trevigt med en tur till barnbarnen- Och visst är det en fördel att det ändå är hyfsat nära och smidigt att ta sig dit. Inte minst med bil, men även kommunalt funkar ju bra-
Kan tänka mig att du utgör ett perfekt garage för vad det vara månde-
En skön dag. Absolut.
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Förstår att du njöt - hade barnbarnen här hos oss i helgen, riktigt mysigt.

BP sa...

Jag menar - alltså!!! Solen sken. Det var visserligen svinkallt men en "pepparkaka" (som jag ser det i alla fall), snödroppar och ett parkeringsgarage inklusive farfars flygplan som han precis servat - kan det bli bättre??? Knappast, eller;-)

Lycka till imorgon md frissan i Kungsängen. Där bor min kompis Carola, mitt i centrum faktiskt. Undrar om du minns henne...

Med så mycket roligt i bagaget klarar du en natt till!!!

Kram

Hanneles bokparadis sa...

Härligt! 🙂

Guldkryckan sa...

Finaste sandkakan jag sett någonsin, absolut.
Lite sol i denna tid är ju inte heller så fel, stort grattis. ;)

Hoppas besöket hos frissan gick bra.....ha en underbar eftermiddag.

LillaSyster sa...

Vilken fin sandkaksnalle. Skönt för Samuel att få ha farmor för sig själv. Hoppas du får en behaglig jobbnatt.