torsdag 7 mars 2024

Måndags-selfie på en torsdag

Fick en sån fantastisk kvällsbild över Järvsö från vår balkong igår, och vi hörde ( jag hörde knappt men de gjorde mina kompisar) vargarna yla på Järvszoo! En fantastisk stjärnhimmel var det också, men den var svår att få med på bild. 
 
Även idag sken solen över Järvsö, och vi var tyvärr tvungna att säga hejdå för denna gång och bege oss tillbaka hem till Stockholm.

Missade Klimakteriehäxans selfie i måndags som handlade om shopping, hoppas att det är okey att jag hänger på idag! 

1. Handla med eller utan inköpslista?

Tokigt nog har jag aldrig en inköpslista, har det (mesta) i huvudet!

2. Den sortens vara handlar jag på nätet:

Via Apotea får jag hem Redasin, som sänker mitt kolesterol, och visst kommer det hem både kläder och skor via nätet ibland...

3. Den sortens vara handlar jag i fysisk butik: 

Livsmedel handlar jag för det mesta i fysisk butik, men det händer att vi beställer via nätet också.

4. Så betalar jag för mina köp:

Med kort .

5. Den nedlagda butiken saknar jag ofta:

Hm, kommer inte på någon?

6. Den onödiga varan slinker ofta med hem:

Alldeles för ofta köper jag dyra färska hallon tillsammans med färska blåbär!


Nu är jag hemma igen , och få ladda om för Mellohelgen. Redan i morgon är det dags för MelFest Wknd Preparty på Nalen!




7 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Underbar kvällsbild. Jag använder också huvudet, bra minnesträning. Mina sköna barfotaskor köper jag på nätet. Bär får man väl unna sig... de frysta funkar i fil.

BP sa...

Nattbilden över Järvsö är en av de bästa du lagt upp - ever. Otroligt lyckad bild. Bra gjort!!!
Precis som du handlar jag utan inköpslista, men det är inte många av deltagarna som gör. Eloge till oss med andra ord:-)
Kläder och skor - modigt gjort! Jag har bara haft otur med mina klädesplagg, så jag handlar i fysisk butik, där jag kan prova kläder och skor.

PS. Yvonne och hennes syster är på genrepet imorgon. Du på pre-party och riktiga finalen på lördag - WOW!!! Du såg väl Yvonnes Melloträd på min blogg. Tänkte på dig där:
https://bp-computerart.blogspot.com/2024/03/rolig-tisdagsblandning.html

Klimakteriehäxan sa...

Välkommen hem till snöfritt land!
Färska blåbär unnar jag mig riktigt ofta, mer sällan hallon - de är ju ännu dyrare ...
Kul att du tog dig tid till en SELFIE trots allt som händer runt omkring dig!

Anna i Portugal sa...

Roligt att läsa dina svar! Färska hallon och blåbär är så himla gott, så det förstår jag är lätt att få ner i vagnen.

Ditte sa...

Så fina dagar ni haft! Kul att ha hängt med.
Och att dina svar kommer lite sent gör ju inget. Kul att läsa dem och visst känner jag igen mig i några. För egen del köper jag nog bara resor, teaterbiljetter och hotell via nätet-. Ska nu under våren se hur det fungerar att beställa vin via nätet-

Kul med fest på Nalen!
Men förhoppningsvis spelas bättre låtar än de som är med i årets "mello". Finns ju många andra att välja på-
Önskar en härlig kväll.
Kram

Anonym sa...

Härliga dagar. Tre-fyra dagar i backarna, det är lagom tycker jag. Eller tyckte. Ni för tiden så blir det inga sådana resor tyvärr.
Är för snål för färska bär. På vintern. Tänker också att det är lite galet att de färdats så långt. Kram

Anonym sa...

Anna-Lena va dä