lördag 2 mars 2024

Deltävling #5 och Din egen skugga

Först en stilig bild som jag fick på svanarna idag på min promenadrunda.


Idag är det också dags för den sista deltävlingen i årets Melodifestivaltävling, ikväll med finalkvalet också, förutom två finalister i kvällens deltävling så kommer det att röstas in två finalister till från alla de som har kommit trea och fyra i deltävlingarna. Ikväll är de norska (!) tvillingarna givna som vinnare, och visst också Medina. Sen är jag osäker på resten...

Åke är vår lokförare i "Hoppa på tåget" idag med orden : "Din egen skugga"

Jag kommer direkt att tänka på musik och låten: "Låt inte din skugga falla här", varsågod att lyssna på en gammal goding med Ann-Louise Hansson: 



 

10 kommentarer:

Åke sa...

Mello kan inte gå mitt i en hockeytävling ;) Vacker bild på svanen. Tack för länken och trevlig lördagskväll önskar jag dig :)

BP sa...

Eloge Susjos!!! Ja inte för ditt Mello-tips utan för din annorlunda tolkning som du är helt ensam om. Nästa vecka är ordet "stolthet". Undrar vad du lägger upp då...

Vad gäller Mello så har jag inte förstått vad som händer ikväll. Självaste deltävlingen förstår jag ju men sedan... men om två bidrag till ska röstas fram från tidigare deltävlingar så hoppas jag att den där epa-dunk-låten är med. Den var rolig och trallvänlig.

LillaSyster sa...

Det klurade du ut bra =) ha en trevlig mellokväll!

Znogge sa...

Då får vi se om din tippning stämmer men jag tror inte att du är helt ute och cyklar ;-) Din första bild tycker jag passar utmärkt till dagens ord i hoppa på tåget.

Önskar en god mellokväll nu!

Kram

Hanneles bokparadis sa...

Riktigt finsvanbild, bott en sommar i Karlstad, trevligt.

Ditte sa...

Snygg tolkning! Och svanarna är så fina. Kul att du kom att tänka på Ann Louise Hansson. Minns också denna låt.
Ja, har lyssnat på bitarna och tyckte absolut att M & M borde vinna. Önskar dock att tanten P hamnar i "diket".
Kram !

Anni sa...

Annika gick vidare i kvalet! Tror hon knep många röster på sitt snack före bidraget. Med all rätt!

Anna i Portugal sa...

Vad fin bild på svanparet! Ha en fin söndag!

Äventyret framtiden sa...

Svanparet är superduper...fin bild.
Där fick du till det, så passligt också med Låt inte din skugga falla här, med tanke på temat.
Ha en fin kväll!
Kram!

Paula sa...

Den gamla godingen kände jag inte till! Fiffigt av dig, nästa gång får du sjunga själv! Följetongen Mello går vidare, hade idag på radion när jag hörde att Gunilla gått in som tvåa på Svensktoppen! Jag baxnade! Hon var såå lycklig, själv har jag ännu inte hört hennes låt..heller.
Det verkar ha varit lite rörigt enligt tittarna som inte riktigt begrep upplägget.
Kram från pörtet