fredag 8 mars 2024

Färgsprakande fem en fredag

Färgsprakande fredag står Lillasyster för, på min promenad idag var detta det mest färgsprakande!

Lite färgsprakande är den här selfien också...

Elisamatildas fem en fredag handlar idag om Livet...

1. Vem är du?

En kvinna i mina bästa (?) år, mamma, fru och numera också farmor <3

2. Vad gör du med livet?

Härmar Elisamatilda: Försöker fylla det med fina saker att se tillbaka på...

3. Har du en femårsplan?

Nja, börjar i alla fall fundera på när jag ska gå i pension....

4. Vad är lycka?

Härmar här också: de små sakerna i livet gör mig glad. Inte minst när barnbarnet visar sin kärlek!

5. Vad guidar dig genom livet?

Hm...sunt förnuft, och att vänlighet alltid är rätt!


 

12 kommentarer:

Znogge sa...

Färgsprakande och en fin bild på dig!
Mes sunt förnuft så kommer man långt och det borde alla anamma.

Önskar en fin fredagskväll!
Kram

LillaSyster sa...

Tack för spraket och kul att läsa dina svar. Sunt förnuft är en bristvara hos många idag. Men du och jag har vårat i behåll och står med båda fötterna på jorden. Ha en bra kväll!

Tony sa...

Bra svar tycker jag.

femfemman sa...

Barnbarn och vänlighet. Helt ense. Samt små fina stunder som man minns med glädje. Kram

Anna i Portugal sa...

Toppen att du har ett sunt förnuft att lita på! Kul att läsa dina svar.

BP sa...

Och en riktigt blå himmel tittade ned på dig också idag:-) Selfien är kanooooon:-)

Och du är verkligen en fena på att fylla ditt liv med en mängd saker som du njuter av nu och kan titta tillbaka på sedan när du är pensionär.
Femman - den håller jag med dig om.

Äventyret framtiden sa...

Sunt förnuft och vänlighet på det. Mera rätt kan det inte bli och så fick du till färg också.
Ha en god fortsättning på kvällen!
Kram

Hanneles bokparadis sa...

De små sakerna är störst.

Mrs Calloway sa...

visst är det ofta de små sakerna som betyder mest. en får leva sitt liv så gott en kan och försöka vara nöjd. familjen och hälsan betyder hur mycket som helst. jag har alltid planer på allt möjligt. och nyfikenheten driver. ljuset, solen och våren njuter jag av. altanhäng med en bok är bland det bästa jag vet

Kina sa...

Det är underbart att se att vi är flera som skriver att vi är kvinnor i våra bästa år, trots att det skiljer så mycket i ålder på en del av oss. Det innebär ju att våra bästa år sträcker sig över en jättelång period!
Du är verkligen bra på att fylla ditt liv med roliga saker vad jag förstår. Och med tanke på barnbarnen så blir det ännu roligar när man går i pension, för då kan man sno åt sig mer tid med dom! Det är en lycka! Sunt förnuft och vänlighet är bra tillgångar! Ha det gott!

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Härligt färgglada bilder och våren har börjat komma hos dig! Rent av fusk att det skall skilja sig så från Norr till Söder. ;)

Ha nu en riktigt fin helg! :)

Paula sa...

En färgstark positiv levnadsglad kvinna i sina bästa år syns i selfien! Lite lycka lär du också uppleva ikväll när årets höjdpunkt närmar sig! Hoppas ni får en toppenkväll! Kram