fredag 22 mars 2024

Färgsprakande fem en fredag


 Lillasysters färgsprakande fredag får börja med dess fjädrar utanför Hemköp i dag, det är väldigt grått ute, så dessa fjädrar piggade upp.
Piggar upp hoppas jag också att kvällens föreställning på Chinateatern gör, jag har ju sett denna föreställning i London 2 gånger, och undrar nu, kan denna svenska uppsättning vara lika bra? Ikväll får jag och min schlagerkompis se!

Elisamatildas "fem en fredag" har dessa frågor: 

1. Vilket ord på fem bokstäver beskriver ditt humör idag?

Livad !

2. Vilka fem ord beskriver planerna för din helg?

Restaurangbesök med vän , musikal, ci-träff!

3. Nämn fem adjektiv för att beskriva din vecka.

Intensiv (tuffa pass på jobbet) glad (fått träffa barnbarnen) fundersam ( angående mitt jobb) trött (på jobbet) förväntansfull (på helgen)..

4. Vilka fem saker ser du i din närhet?

Min man, dammsugaren, ett äppelskrutt, min mobil, ett tomt glas.

5. Vilket av dina fem sinnen är starkast?

Sämst är ju min hörsel. Bäst är nog min lukt och smak, svårt att säga bara en.

12 kommentarer:

LillaSyster sa...

Fint sprak utanför ditt Hemköp =)
Jag tror att din helg blir bra, både restaurang besök och musikal.
Har precis parkerat snabeldraken här, nu kan helgen börja. Tack för att du är med och sprakar! Ha det bäst=)

BP sa...

Då du ser din man och dammsugaren samtidigt så hoppas jag att du slipper snabeldraken;-)
Som vanligt är du "uppbokad" hela helgen och som alltid gör du det bästa av dina lediga dagar. Så fortsätt med det:-)
Lukt och smak, precis så funkar jag också.
När jag såg fjädrarna tänkte jag osökt på din och väninnans nya boor.
Ha en toppen kväll på Chinateatern!!!

Hanneles bokparadis sa...

Livat låter härligt! Vi skulle ha sett Moulin Rouge i Paris men resan inställt...
Tänker mer på maken än dammsugaren 🙂 Trevlig helg!

Ditte sa...

Kul att du ska se den! Blir en trevlig helg. Har sett föreställningen i London och även här på China- Tyckte den var helt ok och stundtals riktigt bra.
Ja, påsk snart och fint med ett färgsprakande ris.
Och som vanligt kul att läsa svaren på frågorna-
Kram och trevlig kväll och helg

Anna i Portugal sa...

Väldigt färgsprakande med påskfjädrarna! Intressant att läsa att dina adjektiv. Tycker mig se en förändring på gång framöver .)

Mrs Calloway sa...

kul med barnbarnen i veckan! mina kommer först nästa vecka. inte kul att vara trött på jobbet. men du har jumycket kul utanför jobbet i alla fall. maken och dammsugaren på en gång. då förmodar jag att han sköter fredagsstädningen?

Boklysten sa...

Nu blir jag riktigt avis! Moulin Rouge hade jag velat se! Hoppas du kommer att gilla den.

Anonym sa...

Härliga påskfjädrar. Intensiva färger . Moulim Rouge är rn av de filmer som jag aldrig orkade mej igenom. Har heller aldrig sett den som musikal. Förstår att den måste vara bättre än vad jag tyckte filmen var. Kram //Anna-Lena

Äventyret framtiden sa...

Hemköpsspraket är härligt. Tänk, här är fjädrar till påsk inte alls särskilt vanligt.
Livad, det låter mycket bra.

Kram

Janerik Sundh sa...

Vi har en del gemensamt i helgen. Restaurangbesök med hustru och dotter har jag, du har med en vän. Musical (vilken?) ska du gå på, jag ska lyssna på Bo Kaspers orkester efter restaurangbesöket.
Vi får en fin helg både du och jag, tror jag.

Kina sa...

Jag blir alltid så glad när jag läser dina inlägg! Du verkar vara så full av liv! Det älskar jag! Ha en riktigt fin helg!

Paula sa...

Full fart hos dig som vanligt! Hoppas föreställningen är till belåtenhet! Undrar just hur du tänker angående jobbet, kanske ett byte? Hoppas din man tog hand om dammsugaren, du har ju inte tid!
Kram från pörtet