söndag 17 mars 2024

Skyltsöndag


 Börjar dagens inlägg med ett minne från forna dagar, då vi träffade på Micke Leijnegard på Melodifestivalen, tror det var en final i Globen? Numera ser vi honom som programledare i Mästarnas mästare.

BP:s skyltsöndag idag börjar med lite skyltar från Järvsö...
Lill-Babs förknippar man såklart med Järvsö.

Min vän Anki målar så här fint, och ska i vår ha en utställning i Täby.

Lite roligt från nätet, gillar dessa schyssta stygn, för visst blir det ljusare och ljusare ute.

En tokig fotbollsskylt...
Kul loggo!

Efter ännu en sovdag efter en okey natt på jobbet, men fortfarande en full avdelning och för få i personalgruppen, så är jag nu redo för natt nr 3....



8 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Oj, jag blir nästan slut på kuppen med tanke på ditt nattjobb! Puh och pust, hoppas natten blir lugn och bra.
Fina skyltar hela raden från början till slut. Du ser ju likadan ut nu som i forna dagar. Vad äter du Susjos? Konserveringsmedel? 😉

Kram

Znogge sa...

Vilken härlig skyltning i kombination med fina minnen!
Hoppas nu att den tredje arbetsnatten blir bra.

Kram från en trött!

BP sa...

Micke Leijnegard är en av mina favo sportjournalister. Tycker lite synd att han inte är med påSportspegel/Sportnytt längre utan bara verka hålla i Mästarnas Mästare, som jag aldrig har tittat på - ooops;-) Så himla snygg han var...
Sedan fastar jag såklart på tavlan som din kompis Anki har målat. Det ska bli skoj att se hennes alster på mitt "stamhak":-)
Kan helt hålla med broderiet. Det hände just ikväll, då det dessutom var soligt hela dagen.
Och då Liverpool precis torska mot Man Uts. i FA Cup så förstår jag mycket väl varför alla fotbollsspelare vrider sig i smärtor - hahaha. Så bra:-)
Elligans logotyp samt underrubriken är en absolut höjdare:-)

Tusen tack för att du skyltar och länkar.

Önskar dig ytterligare en okej natt:-)

Klimakteriehäxan sa...

Din kompis tavla är riktigt kul!!!
Om Micke L: visst är det synd att han anlagt skägg, han ser plötsligt tjugo år äldre ut ...
Facebook har flera grupper med folk som syr märkliga budskap i korsstygn, jag har gått med i en!

Anna i Portugal sa...

Hahah, skrattade gott åt "table football". Hoppas natten varit bra!

Ditte sa...

Snyggt skyltat! Och med humor, fina minnen och färg.
Kram

Anki sa...

Trevligt minne ... och en snygg skyltning! Aperol Spritz brukar en av "mina" tanter bjuda på :)
Kram

Paula sa...

Du är dig precis lik men oj så ung Lejnegård ser ut, nu har han skägg och är typ gråhårig och lite krokig...men charmig ändå.
Jättefin målning, vilken fantasi och så härliga färger!
Kram från pörtet