söndag 24 mars 2024

Skyltsöndag

Skyltsöndag igen, som BP så fint förvaltar. Börjar med denna skylt, som jag tror många håller med om!

Långt kvar till körsbärsträdens blomning i Kungsträdgården!
Denna skylt är tagen vid Gävle Bro , på vår väg upp till Järvsö i början på mars.

Idag mötte jag två orädda svanar på min promenad runt Råstasjön.

Rejäla skyltar vid Friends Arena!

Ja, vi bor ju i "AIK-land" kan man väl säga när man bor i Solna, fast jag hatar inte Djurgården, tvärtom!

Kvällen är räddad, hämtade denna bok idag som jag beställt på nätet!





 

11 kommentarer:

Znogge sa...

Den första skylten är verkligen klockren och just så känner jag absolut! Dock dröjer det ett tag ännu misstänker jag.

Den boken är ju som gjord för dig och jag misstänker att det blir många rätt för din del ;-)

Önskar en god kväll nu!

Kram

BP sa...

Bilden med snobben - jo tack!!! Två grader idag den 24 mars - burr, burr.
Så jag skrattade åt Skylten med potthålet sponsrad av Svenska Spel, gatuprataren alltså, inte potthålet. Älskar felstavningen och särskrivningen - hahaha:-)
Visst är det kul med maffiga skyltar i och kring vår ganska så omdiskuterade nationalarena Friends.
Hatar sådana hata-skyltar. Japp, Solna är AIK-land, men som Hammarby-fan tolererar man DIF, aldrig AIK;-)
Quiz-bokeb om alla mellon - ja, där skulle jag inte vilja vara din motspelare. Med dina kunskaper slår du nog alla, förutom din schlagerväninna kanske.

Tusen tack för en toppen Skyltsöndag och länken:-)

LillaSyster sa...

Första bilden är ju helt underbar. Du kommer att ha alla rätt i quizet.

byblixtra sa...

Jo, nu längtar vi efter sol och värme.
Trevligt med ett svanmöte på din promenad.
Det var blågult vid Friends Arena.
Jag missade klottret om "Hata DIF" och AIK, såg bara byggnaden med kopparfärgat mönster på fasaden. :-)
Kul med quiz-boken om Melodifestivalen och tror som LillaSyster att du kommer ha alla rätt.

Ditte sa...

Fint skyltat! Och visst bor ni i AIK land. Men...olikheter berikar. Visst väntar vi på att körsbärsträden snart ska blomma. Tittade i veckan men inte en knopp ännu. Men snart så.
Kul med boken du beställt och med frågorna. Tror jag har viss koll på 60 och 70-talet. Kanske även 80 och 90 och början av 2000-talet. Då var det ju bitar som en minns. I varje fall i mitt tycke. Och många av dem är ju gångbara än idag.
Kram!

Hanneles bokparadis sa...

Svanar ska man vara lite försiktig med när de har ungar.

Anki sa...

Härlig skyltning och den första med Snobben är verkligen klockren!
Boken ser ut att vara som gjord för dig!
Ha en bra start på veckan!
Kram

christian sa...

Ojdå, det var en (o?)salig men kul blandning av allehanda budskap....särskrivning är en konst som inte behärskas av alla...:)
Måste finnas mycket klotter av olika fraktioner vad gäller 08-fotbollslag :)


Guldkryckan sa...

Klockren första skylt, absolut.
Svanarna tilltalade mig också väldigt mycket, fina varelser det där.
Fotboll där, ja, det är ju som det är. ;)

Ha en fin kväll. :)

Aviator sa...

Tacksam för din förmåga att göra komplexa idéer tillgängliga. Bra jobbat! Ta del av vår Aviator-spelet blogg för att få framgång.

Paula sa...

Men vad ska du med Mello-boken till, du kan ju redan allt! Okej då, jag fattar...
Himla tokigt skrivet om potthålet, men man kan ändå tolka texten rätt...
Flipflopparna får vara för min del, vill inte ha något mellan tårna, möjligen sand, men idag köpte jag mig ett par sandaler! Mest för att tofflorna blivit för varma här hemma, o barfota vill jag inte gå...
Extra tack för svanparet, har inte lyckats se några här hos mig.