lördag 12 augusti 2023

En lördag på landet

Jag kan inte ta åt mig äran att jag hittat kantareller idag, det var lilla familjen som på förmiddagen gav sig ut i skogen och hittade lite svamp, jodå Samuel var med, men plockade mest blåbär.

Jag gav mej istället ut på en joggingtur, och hittade lite blommor istället...
Efter Samuels powernap efter lunch så har vi lekt hela dagen, i lekstugan, med bilarna ,hoppat studsmatta och sparkat lite boll, full fart! 
Dagens middag blev ännu en hit, vilken god smördegspizza det blev, toppad med både picklad rödlök, rucola och smörstekta kantareller, jösses så gott!


Som grädde på moset bjöd sonen och flickvännen på den godaste rabarberpaj jag ätit, knäckig och god!
Semestern fortsätter, och vädret var i alla fall skapligt idag, trots att vi inte kunde sitta ute och äta, men vi slapp regnet idag.




 

8 kommentarer:

Ditte sa...

Vilken skön lördag! Så en dag som njöd på lite av varje.
Så fint med kantareller och att ha dem på en smördegspizza var ju perfekt-
Fint med lilla familjen på besök och fina stunder med Samuel. Och helt ok. väder har det ju varit idag-
Önskar er en fin söndag.
kram

BP sa...

Det verkar gå ingen nöd på er. Men du glömde nämna en sak - nämligen att din man förhoppningsvis kollade VM-matcherna idag. Höjdare!!!!
Smördegspizza har jag aldrig ätit. Är inte heller säker på att jag skulle gilla den, men kantareller - mums:-) Även rabarberpajen hade suttit fint - yummie, yummie.
Inget regn här heller, och det var faktiskt varmt. Kunde sitta på balkongen utan minsta problem - läs: jag frös inte;-)

Klimakteriehäxan sa...

Nu blev jag ju nästan hungrig igen ...
Har vaktat barnbarn i kväll, kul att kunna hjälpa till med de små liven.

Anki sa...

Vilken jättebra dag! Mycket godsaker med både pizza och paj! Mums! och så en massa barnbarnsmys - härligt!
Ha nu en fin söndag!
Kram

Anna i Portugal sa...

Mums för pizza. Och smördegspizza är inte fel, hrm.. har nog en glutenfri smördeg i frysen. Vore ju gott att fixa nåt gott till kvällen. Tack för inspirationen!

Guldkryckan sa...

Den där smördegspizzan inger ju helt klart en hel del inspiration, hujeda mej va gott.
Har en smördeg i frysen här, ska påpeka det för hustrun någon dag så jag kan få det när jag kommer hem från kneget. ;)

Ha det bäst nu.

znogge sa...

Vilken dag och vilken mat, så ska en ledig lördag definitivt se ut! Rabarberpaj är bland det godaste jag vet och pizza är ju en personlig favorit också :D

Önskar en fin söndagseftermiddag nu!

Kram

Paula sa...

Wow för pajen, den ska jag försöka laga om/när jag hittar svamp nästa gång! Picklad rödlök har jag blivit smått beroende av, gör en större sats och har alltid den framme vid matbordet när jag äter. Den rensar smakerna i munnen så fint. Förstår att det är full fart med lilleman! Kram