fredag 18 augusti 2023

Fasching på (fem) en fredag!

Började eftermiddagen med musslor på Belgobaren och såklart en Leffe Blonde till detta.

Sen mötte vi upp våra vänner Y och T på Fasching, där Andreas Aleman med band spelade ikväll, min mans favorit, och så dum är han inte!

Här ett klipp från kvällen, en av de bästa låtarna tycker jag!

Det är ju fredag också, och Elisamatildas "Fem en fredag" har idag temat : Fantasi!

1. Finns det någon fiktiv värld du gärna hade besökt?

Näe... är ju inte alls förtjust i t.ex Sagan om Ringen filmerna ,Star Wars har jag aldrig sett...

2. Är du bra på att komma på idéer?

Jo, men det tror jag nog min man tycker! 

3. Är du en drömmare eller realist?

Kanske lite både och....

4. Vad fantiserar du om?

...att vinna på Triss! ...och vilka resor man vill göra!

5. Om du fick önska, vad skulle finnas i världen som saknas idag?

Såklart FRED! Och att vi se till att världen blir en bättre plats vad gäller klimatet bl.a! 


 

10 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Musslor är gott! Realist och drömmer inte om vinster 🙂

Janerik Sundh sa...

Sagan om ringen gillade jag inte så värst men Star Wars gillade jag verkligen. Plötsligt händer det! Det gjorde det för mitt pokergäng, vi köper alltid Trisslotter när vi träffas. Vi är sex gubbar och vid ett tillfälle för många år sen hände det. Vi skrapade några rutor och så lämnade vi över lotten till nästa som skrapade några rutor. Min granne lämnade över en lott med ett konstigt uttryck i ansiktet, kolla den här. Ooops det var 3 stycken 10 000 på den. Jag lämnade den vidare och det blev många leenden. När siste man fick den sa han "vi måste väl kolla Hur många gånger också och så skrapade han sista rutan och där stod det 10 gånger. Jisses vi vann 100 000 spänn att dela på.
Jag lyssnade lite på Andreas Aleman, det var musik i min smak!
Ha en skön helg!

https://dittemitti.se sa...

En både god och trevlig kväll . Och med vänner och musik som extra ingredienser.
Kul att du lämnade med ett musikklipp. Kände bara till Andreas Aleman till namnet. Nu vet jag lite mer.
Alltid roligt att läsa dina svar. Känner helt klart igen mig i 1 och önskan om fred. Men den önskan känns långsökt.
Vinna på Triss? Ja, tack.
Önskar dig nu en fin helg.
Kram

Mrs Calloway sa...

så trevligt! men vad är en Leffe Blonde? har sett Sagan om ringen men inte Star Wars. trodde jag var ensam om det. jag har också en del fina idéer som inte sällan stöter på patrull här hemma. resor kan en verkligen drömma om

Kina sa...

I Sagan om ringen var det så många namn, alla hade minst två tror jag, så jag skulle bli helt förvirrad, och det är jag ju redan till viss del! Jag håller mig mer på en lägre nivå i den riktiga sagovärlden.
Härlig musik ni fick lyssna på. Den gillar jag! Fred i världen är något som jag också önskar, men tyvärr blir det nog bara en önskan!
Ha det gott nu!

Anonym sa...

Vinna på triss eller på lotto skulle sitta fint! Jag kan ta högvinsten på 26 miljoner ;-)

Fred på jorden hade gjort allt mycket enklare tänker jag.

Kram och god lördag!

Znogge

Guldkryckan sa...

Har ju sett sagan om ringen några ggr men nu känns det väl som att man är klar med den serien.
Fred i världen vill vi ju alla ha, nån gång så kanske det blir så, tvivlar dock pessimist som jag är på det området.

Triss då?
En önskan här också. ;)

Kul att komma ut lite där förstår jag, härligt.

Ha det bäst nu.

BP sa...

Ser ut som en riktigt lyckad fredag med era vänner. Och maten fick mig att dregla. Det gör det alltid när jag ser musslor;-)
Sagan om Ringen filmerna gillade jag inte heller, och du och jag är nog de enda som inte kollat Star Wars.
Ha nu en riktigt skön kväll som uppladdning inför morgondagen:-)

Anna i Portugal sa...

Jag gillar inte heller StarWars eller Sagan om Ringen-filmerna inte heller Games of Thrones (fast jag inte ens sett den.. men lockar mig inte). Håller mig till realistiska filmer.

Paula sa...

Men har inte jag ens varit här på fredagstemat! Var du sent ute med den tro? Nå, det går ju bra nu också, Vinna på Triss gör jag aldrig, köper inga lotter, litar stenhårt på att vinna på Lotto, en enda rad har jag på prenumeration, men det bör väl räcka?
Nu ska jag läsa vidare, du hinner ju med massor
Kram