måndag 14 augusti 2023

Glad måndag

Verkligen en glad måndag idag, Caritas tema,  semestern fortsätter och solen sken när vi vaknade!

Räddade en liten fågel som råkade flyga in i stugan idag.
Lycka att kunna äta frukost ute med nyplockade blåbär från tomten!

Farmors ben har fått jobba hårt som garage idag! Underbara Samuel, njuter av varje sekund med honom!
Inte bara solsken idag, det kom lite regn också, som blommorna gillade.
Kvällens middag: torskrygg med en massa goda grönsaker i foliepaket smakade mycket bra. 

Avslutade dagen med en vinst i TP, jag sa att det var en glad måndag va?




 

8 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Ja, det sa du, att det var en glad måndag alltså:-)
Älskar bilden när du ligger och solar dig i hängmattan, samtidigt som Samuel använder ditt ben som parkeringsplats - hahaha:-) Den killen är rolig:-)

Maten - MUMS säger jag bara!

PS. Vi fick inget regn alls (som vanligt den här sommaren i Täby). Sol fram till klockan 16, den drog molnen in. Men två timmar senare strålande solen igen. 23 grader:-)))) DS.

Znogge sa...

Gladare än så kan väl inte en måndag bli. Vilken härlig dag på alla vis!
Kram och sov gott

Äventyret framtiden sa...

Ojoj, så glad er måndag var och så gott allt ser ut. Det där är sommar det när den är som allra bäst.

Kram!

Hanneles bokparadis sa...

Utefrukostar är sommar! Vi har egna amerikanska blåbär på tomten, igår höll jag på att "dö" av värmen när solen sken 🙂

Anna i Portugal sa...

Jag äter blåbär varje morgon, så hoppas mina planterade blåbärsbuskar ska börja ge mig frukt nästa år. TP var längesen jag spelade, det var kul, grattis till vinsten och en glad måndag!

Carita Liljendahl sa...

Hahaa - så roligt med farmors ben som garage :-)
Det är glad måndag det!
Och umgänge med spel, ett rejält Trivial Pursuit!
Hungrig blir jag av matbilderna också.

Ditte sa...

Verkligen en glad måndag och i det bästa sällskapet. Och viktigast att ni har det bra. Vädret är ju som det är men ni har det ju fint ändå. Skönt att inte vara ute på camping i alla fall när det är så fuktigt i markerna.
TP är alltid kul!
Kram

Paula sa...

Vilket snyggt och brunbränt bilgarage! Mmiddagen tror jag inte du fiskade upp, men gott såg det ut. Ja ibland känner man att det räcker med utedass och om Samuel ändå åkte hem så var det väl inte lika kul längre.
Kram