måndag 21 augusti 2023

Lesbos dag 2

Godmorgon från Lesbos, det såg ut att bli en fin dag! 

 Utsikten är så magisk vacker! 

Vi började dagen med en frukostbuffé som var helt okey,älskar ju att få fetaost till frukost och den goda grekiska yoghurten! 
Efter frukosten såg vi en hel massa segelbåtar ute till havs, en vacker vy.
Det blev en förmiddag vid poolen, en liten stund i solen, sen gjorde jag sällskap med min man i skuggan, det är väldigt varmt i solen…

Behagligare i skuggan ….
Dags för lunch nere vid havet…
..där vi träffade en sån fin katt…
Grekisk sallad och fyllda friterade zucchini blommor, mums! 
Läskande vattenmelon …
Klockan blev över sex innan vi gick tillbaka till rummet och satt en stund på balkongen…
…där vi hittade en kompis…
Min man såg till att hyra en vespa 200cc idag och tog en sväng med den, skickade denna fina bild till mej från en liten pir i ”byn” Petra.
På kvällen fick jag följa med! 
Lyxigt att slippa gå in till Petra, och vilken lyxig middag jag åt ikväll : grillad tonfisk som smakade ljuvligt. 
Vidare till en bar och drack en god Pina Colada! Det går ingen nöd på oss, jag njuter varje sekund! Härligt att vi kom iväg på vår sista semestervecka till Grekland och får lite sol och värme! Tyvärr hinner jag inte med att kommentera så mycket inne hos er….fortsätter att njuta av semestern i Grekland! 








8 kommentarer:

BP sa...

En helt okej dag skulle jag säga! Bara utsikten och maten är ju värda en applåd. Ja åsså vädret på köpet då. Hoppas ni fortsätter njuta veckan ut. Det är ni såååå värda.

PS. Smart hatt hyra en skoter. Då slipper ni gå i värmen:-) DS.

Anna i Portugal sa...

Njut på av dina upplevelser. Skit i våra bloggar - det ska ju vara glädje att läsa och kommentera och ibland hinner en inte. Eller vill inte. Som det ska vara!

Ditte sa...

Förstår att ni har det bra och njuter av både god mat, sol och vackra omgivningar.
Vad gäller bloggar så strunt i dem. Inte direkt viktiga. Jätteroligt att du skriver inlägg och vi är många som gärna läser.
Perfekt med scooter och det ger ju en helt annan frihet att ta sig runt.
När vi varit i Thailand har just turerna med den scooter vi hyrt under hela tiden varit perfekt.
Önskar er fortsatt fina dagar.
Varm kram

znogge sa...

Vilken härlig dag 2 ni fick! Bara att njuta på och fortsätta i samma andra. Lunchen var helt i min smak kan jag säga :D

Kram och god tisdagskväll!

Anki sa...

En jättebra dag ser det ut som ... fortsätt njuta!
En vacker spindel hittade du också! :)
Kram

Geddfish ♥ sa...

Bästa semestern är också att hyra scooter, då får man se mycket extra. Fortsätt njut! Kram!

Jossu sa...

Det ser underbart ut. Fetaost och grillad tonfisk är två favoriter för mig. Mums!

Paula sa...

Vilken vespabrud! Tonfisken får snålvattnet att rinna. Den prickiga lilla kompisen hade jag kunnat avvara . Konstigt upplagd sallad med en hel stor skiva feta som tronar på mitten, hur äter man den salladen?