tisdag 29 augusti 2023

Sista semesterdagen...


 En perfekt dag att ta sig ut för en joggingtur, lite svalare än på Lesbos, men alldeles perfekt- runt +20 grader, sen att jag inte orkade springa hela vägen, det är smällar man får ta! Jag kom ut i alla fall.

Cyklade sen in till Vasastan för att hälsa på lilla familjen, som jag längtat efter Samuel! Å jag tror minsann att han kände igen farmor, han tog mej direkt i handen och så skulle vi läsa en saga, mitt hjärta smälte! Idag började han inskolningen på förskolan, lilla gubben. Min man kom också in till Vasastan efter jobbet och hann hälsa på lilla familjen. Sen cyklade vi vidare för middag på Restaurang Dalanisse , det var premiär för oss på den restaurangen, gillade namnet mycket! Vi blev inte besvikna, god mat och väldigt bra service och skapliga priser, dock var det bra mycket billigare att äta ute på Lesbos! 
Toast Skagen till förrätt smakade mycket bra.
...och ja, det blev fisk ikväll, min favorit : 

Sotad rödingfilé

med kryddglaserad spetskål, spenat, ingefärspicklad gurka, forellrom, citron-smörsås och krossad potatis.  Vi blev jättenöjda! Härligt att kunna cykla hem sen. Verkligen en bra avslutning på denna sommarsemester, i morgon natt börjar jag jobba igen!

Tillägg: glömde den bästa bilden ikväll, såklart fanns det en dalahäst på Restaurang Dalanisse!



6 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Det krogtipset lägger jag bakom örat, låter lovande!
Hoppas du är nöjd med semestern och orkar ta tag i barnafödandet igen!

BP sa...

En helt perfekt avslutning av din semester. Kul att även din man orkade ta sig in till Vasastan efter en jobbdag.

Gillar DalaNisses lunchmeny också - äntligen en restaurang med gammal, hederlig svensk husmanskost. Det kan inte finnas många kvar...

Sov gott nu och njut av dagen imorgon innan du får "gå på" igen.

Kram!

Anna i Portugal sa...

Fina minnen och upplevelser har du med dig från Lesbos och hemma går allt så sakteliga tillbaka till normalläge. Ser ut som ni fick god mat, igen :)

Znogge sa...

Vilken bra och trevlig sista semesterdag det blev. Så mysigt att träffa den lilla familjen också. Det får inte gå för lång tid mellan tillfällena.
Spännande med inskolning på förskolan. Tiden går fort!

Kram

anna-lena,larsson@edu.tranemo.org sa...

En så trevlig avslutning på semestern. Ni kan verkligen njuta, i er familj. Ta tillvara guldkornen i tillvaron. Tycker att er semester gått snabbt... men ni kanske inte hade så många veckor. Lite gott att komma in i rutinerna igen också, gissar jag. Kram Anna-Lena ( Får passa på att kommentera då jag sitter vid en dator... mobilkommentar funkar inte...)

Ditte sa...

Vilken lyckad dag! PÅ alla sätt.Och trevlig avslutning på semestern. Uppfriskande joggingtur, träff med Samuel och lilla familjen och middag på trevliga Dala Nisse.En restaurang vi också gillar. Har ju funnits länge och också alltid varit omtyckt. Perfekt också att ha cykelavstånd.
Kram