fredag 17 november 2023

Färgsprakande fredag och fem en fredag

Lillasyster har temat "Färgsprakande fredag", då vi båda varit i Puerto Rico samtidigt, så blir det lite färg därifrån!
Vårt färgsprakande hotell....
Fontänen i nya Mogan Mall...
Han känner vi igen...
Solljus!
Färgglada parasoller, som i många år varit just blågula :-)
Puerto de Mogan!

Dagens lunch på Bistro Bestick med schlagerväninnan var väl färgsprakande, en väldigt god fisk och skaldjursgryta!
I stan lyser det upp lite nu också i novembermörkret.

Elisamatildas fem en fredag har idag temat: Glada timmen

1. Vilken tidpunkt under dagen är du vanligtvis mest glad?

Mest pigg i alla fall, det är jag på kvällen!

2. Var någonstans umgås du helst?

Älskar ju att gå ut och äta, men med tanke på min hörselnedsättning så är det ju mer behagligt på hemmaplan, så hemma hos oss eller hos någon annan är ju trevligast tycker min hörsel!

3. Vad tycker (eller tyckte) du om att umgås med kollegor?

Alltid trevligt att träffas, men då i små sällskap så jag hänger med i samtalen.

4. När testade du senaste något nytt att dricka (alkohol- eller alkoholfritt)?

Blueberry-caipirinhan (kan jag möjligen ha smakat vid något tidigare tillfälle) i Puerto Rico, den var helt okey, men klassikern är nog ett snäpp godare.


5. Vad gör du helst efter en riktigt lång dag?

Jobbar ju långa nattpass, så då är det sängen som gäller när jag kommer hem!


 

12 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Härliga färger du bjuder på!
Ofta är det lugnast hemma, men går gärna ut ibland.
Gott med goda drinkar, blir inte så ofta.

BP sa...

Så färgsprakande det var i Puerto Rico, och då menar jag inte bara den härliga blå bakgrunden som kallas himmel;-)
Mogan-mosaiken är så himla fräsch och modern och för gärna tankarna till regnbågsfärger. M:et är också riktigt coolt!
De blågula parasollerna trodde jag hade en anknytning till Ukraina, men där hade jag fel (igen).
Gillar den belysta hotellfasaden och fontänspelet.

Ja också dreglar jag lite till när jag ser din lunch:-)

Officiellt kom julbelysningen upp den 11 november i Stockholm. Så det verkar stämma. Täby Centrum har också följt huvudstaden...

Vad gäller frågorna är vi rätt lika och då jobbar jag inte natt;-)

LillaSyster sa...

Tack för länk och färgsprakande bilder från vår favorit Ö=)
Lunchen ser makalöst god. Ha en bra helg!

znogge sa...

Härliga och färgsprakande bilder från er resa.
Nu börjar det verkligen ta fart med julbelysningarna och på vårt lilla torg är en vacker gran på plats.

Önskar en god kväll nu!

Kram

Mrs Calloway sa...

härliga bilder och färger. jag piggnar också till framåt kvällen/natten när det verkligen är sovtid.julbelysningen hör till det som är positivt med november, som jag vanligen inte brukar tycka är någon jobbig månad. men det tycker jag i år eftersom det regnar hela tiden

Paula sa...

Gillade alla färgsprakande bilder, utom då tomten, han var inte så tomtig utan rätt plastig, men röd i allafall. Det är ett gisslan att vara kvällspigg ibland, när resten av familjen vill gå o lägga sig klockan nio...
Trevlig helg o kram från pörtet

Ditte sa...

Läckra bilder med mycket färg från Puerto Rico. Så fint ert hotell lyser upp.
Och en god fisk och skaldjursgryta lockar. Även färgmässigt. Har ännu inte varit här och ätit men det ska bli...
Läcker kvällsbild från Centralen.
Och kul som vanligt att läsa dina svar.
kram

Anna i Portugal sa...

Massor av färg, det är alltid så härligt att se allas färgsprakande inlägg på fredagarna. Önskar dig en skön lördag.

Guldkryckan sa...

Men visst är det jobbigt med utevaro på restauranger, jag hör ingenting efter fem minuter, bättre hemma tycker jag med.

Fint fotat, helt klart ett godkänt färgsprakande blogginlägg. :)

Ha en fin lördag nu.

femfemman sa...

Härliga färger! Och den miljön, den blir man inte trött att kolla på! Förstår att du gillar mat... även om det inte syns på dej. Fiskgrytan ser så god ut! Kram

Janerik Sundh sa...

Härliga färgrika bilder. Fisk och skaldjursgrytan fick det att vattnas i munnen på mig. Jag gillar verkligen det. Att gå ut och äta gott, det har vi gemensamt.
Ha en skön söndag!

Susanne sa...

Härligt färgsprakande bilder hos dig och visst ser han väl ändå lite bekant ut, den stora mannen med röd luva och stort vitt skägg...
Önskar dig en fin vecka!
Kram