tisdag 7 november 2023

Puerto Rico dag 6 Måndag 6 november

Ingen rast ingen ro, upp och hoppa innan frukost och ut på en tur…

 Det skulle regna på morgonen, men såg inte till något regn…
Jag kan inte låta bli att ta bilder på min väg, ni får stå ut med dessa somriga bilder! 
Minsann tror jag inte att jag såg hotellet där Ditte bott för länge sedan, stämmer det Ditte? 

Även uppe vid bergen var himlen blå idag…
…och så havet….
Nere vid hamnen igen…
Den värsta biten är den långa backen upp till hotellet igen…
Det blev ännu en solig varm dag. Min man tog en tur till Maspalomas med bilen, medans jag solbadade…
En läskande Aperol Spritz på eftermiddagen…
Kvällssolen….
Ännu en fantastisk dag, och jag får nästan nypa mej i armen….så vackert och så tacksam att vi kan åka iväg såhär! 
Ikväll hade vi bokat bord här, men när vi kom dit och stod och väntade på att få ett bord , och ingen kom fram till oss, vi ser att det är en person bara som serverar, och han tar ingen notis om oss, så vi går därifrån efter en stund. 
Till sist hamnade vi på den italienska restaurangen på nya Mogan Mall, vi satt ute, och jag njöt av att de inte hade nån musik! 
Lång väntan på maten…
Men fick en överraskande god pizza! 
Fontänen är ljuvlig att titta på…
Vi gick till gamla centrumet där det var full fart på de engelska och irländska pubarna, och fotboll på TV..
Härligt att se äldre,  främst engelsmän,  dansa till gamla poplåtar!

5 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Återigen en härlig dag i värmen! Nu fryser ju vi lite här så jag njuter av dina goa sommarbilder.

Annika sa...

Ni har det ju härligt och BRA i den värme, och sol, där ni vistas nu. Det riktigt lyser genom dina bilder.
Snacka om att ni reste i väg i precis rätt tid vädermässigt.
Ni är där i två veckor alltså? Mysigt.
Kramar!

Znogge sa...

Du kämpar verkligen på bra med dina morgonrundor trots att det är semester. Men men, en mycket god och bra vana. Ni har ju rest iväg vid precis rätt tid tycker jag för vädret hemma är ingen succé precis.
Restauranger med dålig service undviker jag mer än gärna.

Kram och god tisdag!

Ditte sa...

Härliga dagar! Gläds så att vi läsare också får hänga med. Njutbara bilder.
Och jodå! Här på hotell Balcon spenderade jag två veckor i januari 1972, 73 och 74. Men antar att det nu är renoverat. Då fanns det bara ett fåtal hotell här. Tror att det 72 fanns fyra hotell i Puerto Rico. Och sedan kom hit till ett par 73 och 74. Puerto Mogan hade ett hotell och en restaurang.
Förstår att ni njuter och är så glad för er del.
Bra jobbat med både att jogga och sedan komma upp till hotellet.
Kram!

BP sa...

Dregel, dregel, dregel!!! Mera, mera mera!!! Njuter med dig, fast på distans. Det går förvånansvärt - att njuta på distans alltså tack vare dina drömbilder.
Även jag känner igen mig. Både Balcon-hotellet och så tror jag mig känna igen muren med de parkerade bilarna. Ser ut som Arguineguin?

Och med lite tur kunde din fotbollsintresserade man hålla ett öga på den grymmaste och brutalaste fotbollsmatchen jag någonsin sett - Tottenham-Chelsea.

Fortsätt och NJUT!!!

PS. LillaSyster kommer ju ned imorgon. Hoppas ni kan ses. Y&T borde väl också vara på G. DS.