onsdag 29 november 2023

Onsdagsmix

I morse 07.50 såg det ut så här på E4:an när min kollega lämnade av mej på sin väg hem till Sigtuna.
Månen lyste fint över min väg hem i morse....

Spotify har med hjälp av statistik gjort ett roligt inlägg om mina mest lyssnade låtar, där jag t.o.m fick en video från Lena Ph där hon tackade för att man lyssnat på hennes musik! Kul att Loreens Tattoo ligger på topp! Många låtar som jag lyssnat återkommande på ingår i min jogginglista, därför många schlagerlåtar!
Men min toppartist är ELO, en favorit sen tonåren, och även här har jag med flera låtar på min jogginglista, därför blir det många minuter med ELO!


En av favoriterna är denna : Mr Blue Sky! 



 

10 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ni har ju full vinter!
Hoppas du får sova ut ordentligt, njuta av ledigheten och bara ha det bra.

Kram!

Ditte sa...

Skönt att du fick skjuts hem och det fortsatte ju att vara en skön vinterdag. Vackra bilder. Kul med din spellista. Vad gäller ELO så gillar jag dem också. Däremot kan jag avstå Loreen med Tattoo.
Gillade dock Euphoria.
Kram

znogge sa...

En vacker vintermorgon hos er men nog har snön kommit ovanligt tidigt.
På lilla S gympa har de ofta musik på och det är många schlagerlåtar som återkommer där så nu börjar de sitta rejält hos mig. Mycket musik står sig i längden tycker jag.

Kram och god kväll!

BP sa...

ELO - är ju KULT!!! Älskade Elo och deras låtar. Sådan musik görs liksom inte längre. Känner igen två artister i din lista Loreen och "lilla" Theoz, förutom gruppen Elo då.

Det var inte mycket trafik vid Haga Norra. Gissar att de flesta valde att jobba hemifrån med tanke på SMHI:s väderprognos.

Svar: Stackars Samuel! Så det är inte bara vuxna som alla verkar ha drabbats av hosta just nu. Även småbarn! Hoppas han kryar på sig snart och att han inte smittar sina föräldrar...

Anna i Portugal sa...

Var väldigt längesen jag hörde något av Elo! Ha en bra dag!

Anki sa...

Fina vinterbilder! ELO ... såå bra ... gillade dem då och gillar dem fortfarande!
Ha en fin torsdag!
Kram

Anonym sa...

Vinter i hela Sverige , tycks det.
Kul statistik. Har inte haft PRemium på Spotify på några år. Lyssnar för lite. så antagligen finns det ingen statistik hos mej. Har någon ELO-Lp hemma. Får lyssna på den... Har glömt låtarna.
På Loreen lyssnar jag inte om jag inte nehöver... : ) Kram Anna-Lena

Guldkryckan sa...

Spotify var längesedan jag nyttjade, bra att det finns iallafall.
Fina vinterbilder, helt i min smak.

Ha en fin afton nu.

Annika sa...

Ja nu är det verkligen Spotify Wrap som är grejen för dagen, haha.
ELO, gillade dem också. Min nummer ett är Hall&Oates.
Älskar Spotify!!
Är inte förvånad att se dina favoriter, hihi. Fattas bara att det skulle vara på annat sätt.

Ser ut att flyta på bra på E4!
Så härligt med vinter.

Kramar!

Paula sa...

ELO var ett av mina favoritband, ändå har jag inte hört den här sången??? Märkligt. Har inte ens Spotify, när jag någon enstaka gång lyssnar på musik slår jag på youtube på datorn, haha. Statistiken läste jag, den säger mig inte så mycket faktiskt. Kram