söndag 19 november 2023

Skyltsöndag


 Börjar dagens skyltsöndag som BP håller i, med en bild från mitt älskade F&S! Idag tog jag mej i kragen och bokade in mej på ett jympapass på eftermiddagen, så roligt att vara där igen, trots att jag inte stod i mitten och ledde jympan. Tog av mig alla hörhjälpmedel och satt i en öronpropp i mitt "hörande" öra, för musiken är ofta alldeles för hög, jag hörde ju mest basen och kände inte igen musiken, men rörelserna kände jag igen!

Nu blir det skyltar från Gran Canaria!  Tipsy Bee hade många roliga skyltar, och lätt att få kontakt med personalen som ni ser.
På strandpromenaden....mitt emellan Puerto Rico och Amadores
Skandinavisk läkare finns...
Den här restaurangen höll på att restaureras i Puerto de Mogan!
Ni som kan spanska...vad står det på skylten? Tror det gäller våld mot kvinnor?
Ale-Hop kossan måste få vara med.
Här vid Puerto Ricos strand börjar strandpromenaden mot Amadores...
Regler vid hotellpoolen...
Pianobaren vid Puerto Rico...
Tillbaka till Tipsy Bee ...
...och deras tokiga namn på drinkar!
Vår kompis hade bokat bord på Tipsy Bee, vi fick ett perfekt bord!

Nu ska jag se "Börje- the journey of a legend" på TV3


8 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Är ju så att man blir sugen på en resa av dessa fina bilder och skyltar.
Skönt att komma igång med träningen förstår jag, bra där.

Ha nu en fin afton.

BP sa...

Bra där att ge sig ut i kylan efter två veckors solsemester och delta i en "omgång" hos F&S.

Sedan vill jag bara tacka för alla dina härliga skyltar från ett soligt och 30-gradigt Puerto Rico. Mera, säger jag bara:-)

Gillar "stationen" för att tillkalla personal. Fräckt!
Tror att skylten säger att "Mogan är mot könsrelaterad våld".
Ale-Hop kossan här hängt med så himla länge. Gillar både butiken och kossan.

Varje gång jag ser Amadores-stranden tänker jag på LillaSyster och förstår inte att ni lyckades att INTE stöta på varandra - hahaha:-)

Namnen på drinkarna är så roliga. Joe&The Juice här hemma har ju tagit upp idén, fast där handlar det om smoothies utan alkohol;-)

Som alltid en toppen Skyltsöndag här hos dig:-) Tusen tack för den och länken:-)

Åke sa...

Åsså lite varma skyltar då, så härligt. Vi har -16 nu med hade -18 i morse...

Äventyret framtiden sa...

Så kul att det just idag blev skyltar från Puerto Rico från dig och från LillaSyster. Södern invaderar idag! Jag har å min sida tagit mig norrut i minnenas kvarter, så det jämnar ut sig.
Fina fina skyltar.

Kramar!

Ditte sa...

Så fina och roliga skyltar! Och inte minst att återkomma till Puerto Rico. "Ale Hop" kossan känner jag igen från både Spanien, Gran Canaria och Teneriffa. Gillar kossan och butiken.
Trevligt med F&S och kul att du tog dig dit och var med.
Kram!

LillaSyster sa...

Känner igen mig=)
Härligt skyltat!

znogge sa...

Snyggt skyltat och härliga minnen att tänka tillbaka på.
Jag har aldrig förstått varför musik måste vara så hög? Även om man hör bra så frestar det på och gör miljön negativ.

Kram

Paula sa...

Vilken drinklista, tanten rodnar! Tänk att sitta där och begära en quick fuck eller något annat gott...hmmmm
Skandinavisk doktor, är det så?
Jättegullig skylt om man känner sig ensam....
Kul att du var med på jympan igen! Kram