torsdag 2 november 2023

Puerto Rico, Gran Canaria Onsdag 1 november

Kan novembermånad börja bättre? Från ett kylslaget och regnigt Stockholm…..
…till ett varmt och skönt Gran Canaria?? Det känns så lyxigt och heeelt underbart att var här igen, och Gran Canaria visar sig från sin bästa sida, +28 grader när vi landade! 

Min man tyckte vi skulle ha en hyrbil, och visst var det skönt att slippa sitta i en varm buss och vänta på att åka till Puerto Rico, och istället köra iväg själva direkt från flygplatsen , med härlig musik via spotify i bilen! 

Vilket ljuvligt väder, och dessa vyer! Så tacksam att vi under den mörka årstiden i Sverige har möjlighet att kunna resa iväg! 

Så är vi äntligen på plats i Puerto Rico och hotell Servatur Casablanca, där vi varit förut ett flertal gånger, men detta rum är nog det bästa hittills , på hörnan och har en ljuvlig utsikt och en fantastisk terrass! 

Jag provade solsängen direkt, och somnade en stund, har ju knappt sovit i natt efter mina tre nattpass, och klockan ringde 04.45 i morse.
Solen går ner vid 18:15 tiden…och klockorna har vi vridit tillbaka en timme…

En magisk himmel! 
Vi är väldigt trötta efter en lång resdag, men mat behöver man, så vi gick ner till det gamla centrumet och närmaste indiska restaurang som kärleksfullt tog emot oss.
Min Chicken Tandoori smakade ljuvligt! 

Sen hamnade vi på en bar och beställde en varsin gin&tonic, döm om vår förvåning då det kom in 4 glas! Vi har bara beställt två glas, sa jag…är det ” happy hour ” eller? Och så var det, haha! Norrmännen bredvid oss skrattade gott. Nåja, vi fick sitta en stund längre än vad vi hade tänkt vid den baren ikväll, nu kommer vi att sova gott, det är jag nästan säker på! 




 

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Härligt!
Njut av varje sekund =)

Anonym sa...

Låter helt underbart! Kram

Anna i Portugal sa...

Vad skönt för er! Och vilken ljuvlig terass, verkligen! Är det en jacuzzi i hörnet? Njut på (inte för att ni behöver den uppmaningen, för det är jag säker på att ni gör).

Ditte sa...

Ljuvligt! Och perfekt med hyrbil.
Extra roligt med både det vackra vädret som mötte det härliga rummet med den stora terrassen och läckra utsikten.
Njut!
Kram!

Znogge sa...

Så härligt att vara på plats och att kunna njuta av sol och värme. Med tanke på gråvädret i Sverige är det perfekt att resa till värmen nu.

Ha det riktigt gott!

Kram

Guldkryckan sa...

Helt underbart, 28 grader passar ju utmärkt till de vyerna.

Ha det fortsatt fint, är bara liiiite avundsjuk. ;)

Annika sa...

SÅÅÅ härligt!!
Förstår att du njuter nu till fullo!
OCH ja, smart att hyra bil ju! Nu kan ni tar er vart ni vill och när ni vill. Det blir mkt mer frihet med en bil.
Vet att du njuter så inte behöver du en sådan uppmaning från mig :-)
Kramar!!!

BP sa...

Underbart!!! Ni har kommit till paradiset, åtminstone jämfört med hur vädret är här. Ni hade inte kunnat välja en bättre vecka.
NJUT, NJUT, NJUT säger jag bara:-)

Anki sa...

Härligt!
Njut nu av fina dagar!
Kram

Paula sa...

Är så glad för er skull, att ni slipper skitvädret här ett tag. Jag vill också bort, men dock inte till några 30 plusgrader, det fixar jag inte. Njut nu så ska jag läsa vidare här, Happy Hour var nog bästa medicinen för att sussa sött