tisdag 14 november 2023

Puerto Rico och Puerto de Mogán 13 november

Godmorgon Puerto Rico! Idag gick jag ut på en promenad redan när solen precis gått upp…


Ännu en vacker och väldigt varm dag,njutbart! 

 Idag fick våra vänner se Puerto de Mogán, vi tog bilen dit på förmiddagen…
En sån lugn rogivande plats att gå runt i…
Väldigt varmt och skönt ute idag, svetten rann och det var säkert över 30 grader i solen idag.


Varma och glada turister i Puerto de Mogán! 

Så vackert ! 


En rättelse, det här är inte en azalea ,utan hibiscus, tar alltid fel på dessa två växter! 


En fin katt som sover i värmen i Puerto de Mogán.
Lunchdags i poolbaren! 
Vår ljuvliga terrass, och vi är redo för lite ” after beach” hos oss! 

Fyra glada semesterfirare i ett ljuvligt novemberväder på Gran Canaria! 
Cava och snacks innan utgång! 
Vi hade bokat bord på favvorestaurangen Tipsy Bee! 
Det blev en helkväll där med drinkar och mat! Jag åt en ljuvlig bowl med biff och teriyaki-sås. Vi blev underhållna av en saxofonist …
Avslutade middagen med en blueberry caipirinhia! En sån rolig och trevlig dag och kväll vi har haft! 

9 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Här var det massor av sol och bad, promenader, drinkar och mat och uppstassat i fina dressar!
Puerto de Mogan är lugnt och fint. Jag har bott mitt emot, i Tauritodalen två veckor, det var när jag fyllde 60 år.

Ha det fortsatt gott, kram!

Anna i Portugal sa...

Jag har aldrig varit lockad av GC, men dina och LillaSysters inlägg börjar skapa ett sug av att uppleva Kanarieöarna :) Ha det fortsatt fint!

Znogge sa...

Gran Canaria har aldrig lockat mig heller men faktum är att dina inlägg gör att jag har ändra mig helt på den punkten. Ni har det ju hur gått som helst och vilka härliga dagar. Ha det fortsatt gott!

Kram

Ditte sa...

Absolut njutbart! Och en tur till och i Puerto de Mogan är alltid fint. Minns när det här 1973 fanns en restaurang, en var och ett litet ställe att bo på som drevs av två irländskor. Och idag....
Ni bor ju perfekt och det betyder mycket och himla tur med vädret har ni haft.
Och att åka hit är ju lagom vad gäller resväg och inte minst miljö.
Och snart dags för upploppet så ta ut det allra bästa innan det är dags att komma hem.
Hög igenkänningsfaktor från Mogen där vi var en del i januari i år. Jodå, från P.R. dit vi påsk tog oss. Bodde ju ganska nära.
Härliga bilder
Varm kram och hälsa alla.

Guldkryckan sa...

Mogan är ju lite av en favorit för mig, bara varit på dagstur dit men jösses va vackert det är.
Fantastiska bilder, skönt att se när det är så kallt som det är i fosterlandet.

Ha det bäst nu.

Annika sa...

SÅ härligt ni har det!
Förstår att du suger i dig allt nu innan ni ska hem til mörka november.
Ni har verkligen haft härliga veckor därnere.
JÖSSES vad jag gillar din klänning, den du har i både svart och rött --och blått också va?
Den är så snygg. Perfekt längd och modell. Så klokt att du köpte så många av den.
Den är så klädsam!
Kram från mig!

Paula sa...

Vilka glada, snygga, brunbrända ansikten som lyser emot mig här! Ni ser verkligen ut att trivas o må gott! Kram

Jossu sa...

Jag lockas mer och mer av Kanarieöarna. Av vädret givetvis men även av havet, dom vita husen och dom färgglada blommorna.

Susanne sa...

Åh vilken underbar dag ni ser ut att ha haft. Härliga bilder från semestern. Blev riktigt nyfiken på den där blueberry caipirinhia... Var det något du rekommenderar? Ha en fortsatt fin semester <3