lördag 10 juni 2017

Landet





Äntligen var det dags för återhämtning, och för mej första turen upp till landet på Rådmansö för i år, helt underbart!


Äntligen, doften av liljekonvalj !


Räkmacka till lunch...


Rhododendron har börjat slå ut, lite senare här "uppe".


Gissa om Maja gillade att komma ut hit! Hon har inte varit ute sen vi flyttade till lägenheten i februari ! Hon har tuggat på gräs hela dagen!
Nu har vi klippt gräsmattor, grillat kyckling och eldat i öppna spisen..så mysigt! Mer bilder kommer i morgon.

Posted using BlogPress from my iPhone

9 kommentarer:

BP sa...

Så även mannen din har överlevt ärtsoppakvällen me punch;-)
Liljekonvaljer doftar underbart - sniffa på du bara:-)
Åsså har du fått jobba fysiskt också, men du är ju vältränad så du lär inte få träningsvärk imorgon.

Säger bara - NJUT!!!

PS. Hoppas du/ni slapp åskvädret ikväll. Här regnar det än, men det är ju sååååå romantiskt - sägs det. Å ni är ju ensamma på Rådmansö så...;-) DS.

Ama de casa sa...

Åh vad härligt det ser ut! Och jag förstår att Maja var glad, även om hon tycks ha acklimatiserat sig bra i nya lägenheten också :-)

Ha en härlig söndag!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så mysigt.
Liljekonvalj har jag letat efter, de doftar ju så gott. Men tyvärr har jag inte hittat några här ikring.

Ditte sa...

Så skönt det låter med en tur till roslagen och Rådmansö. Och jag kan nästan känna av doften av liljekonvalj ända hit till Torrevieja. Hann inte uppleva liljekonvaljerna hemma men de är nog kvar någre veckor till så jag bör hinna.
Önskar dig fortsatt fina dagar. Njut!
Kram!

znogge sa...

Så mysigt och vilken härlig avkoppling för såväl två som fyrbenta!

Geddfish ♥ sa...

Det är härligt att kunna åka till landet! Jag har ju bott på landet några år, men det var inte riktigt min grej.
Maja katt stortrivdes väl, förstår jag och ni med, självklart!
Skyltsöndagskram!

Ami sa...

Ljuvligt! Förstår att Maja blev överlycklig :)
Kram och njut!

House and Garden by Bia sa...

Har ni ett lantställe också, härligt !
Passar perfekt att bo i stan och ha ett lantställe !...det är i min smak.
Vi bor i hus och har ett torp som vi ärvt, men på äldre dar kan jag tänka mej att bo i lägenhet, när man ändå har torpet !!
Men det blir en senare fråga, hihi...
Ha en fin vecka !!
Kram bia

Anni sa...

Det ser verkligen toppenmysigt ut att komma ut på landet, även om det inte alltid innebär lugn och ro.