lördag 24 juni 2017

Midsommarafton




Efter tre timmars sömn så åkte vi ut till våra vänner i Södra Rörvik, norr om Norrtälje, där sillunchen stod redo , såå mysigt. Å solen sken!


Sen blev det trekamp med grannarna. Värdinnan Y var bra på luftgevär.


Jag var tvungen att gå och lägga mej och sova i en timme för att orka med kvällen. Under tiden grillades det.


Så vackert här ute.


Lite regnstänk kom det under kvällen, men inte mycket. Nu är jag pigg, men de andra börjar bli trötta...

Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vilket härligt, traditionellt midsommarfirande! Även vädermässigt, tydligen :-)

Duktigt av dig att klara av ett så långt firande trots bristen på sömn.

Ha en fin midsommardag!

Geddfish ♥ sa...

Jag beundrar nattarbetare, att ni orkar leva "normalt" trots att sömnen blir lite si och så.
Ser ut att ha varit ett underbart firande!
Midsommardagskram!

Ami sa...

Otroligt att du orkade med trots så lite sömn! Men så mysigt och gott det såg ut!
Kram

House and Garden by Bia sa...

Ja nu är midsommarafton över för den här ggn !....hoppas ni hade trevligt...det hade vi ;).
Önskar dej en fortsatt fin helg !
Kram

BP sa...

Roligt med en trekamp där luftgevär ingår. Det har jag då aldrig sett;-)
Klart du är pigg mitt på natten efter din powernap, men du sov nog ändå gott när du väl la dig sedan antar jag;-)
Visst hade vi tur med vädret! Här var tajmingen perfekt - det regnade "bara" hela natten;-)

Ditte sa...

Trevligt med skärgårdsliv till midsommar. Och jag kan förstå att det var skönt att ta en tupplur för att orka med . Och orka det gjorde du ju.
Skönt att regnet höll sig på avstånd och det gjorde det även längre söderut i landet där jag var.

Villa Frejas bokblogg sa...

Så trevligt. Men förstår att du var trött.