fredag 2 juni 2017

Roadtrip till Falun

Började dagen med att hämta syster i Vällingby, sen tyckte jag det var enklast att ta E18 via Enköping mot Falun idag, men icke, före Bålsta hade det skett en olycka, så vi satt i kö i en halvtimme kanske....

Till sist var vi i alla fall i Hedemora där lunch intogs...

Därifrån är det inte långt till Falun och den helt ljuvliga Skogskyrkogården...

Vi planterade rosa petunior bredvid kärleksörten på mamma och pappas grav.

...som ligger så fint vid den stora stenen. 

Vi åkte vidare till vår bror med flickvän,som flyttat till Norslund, strax söder om stan, där vi växte upp en gång i tiden,snacka om nostalgi!!

De bodde t.o.m i en likadan lägenhet som vi hade! Området var så grönt och fint, och vilka flashbacks jag fick! Sen åkte vi vidare till brorsdottern med familj och sa hej. Har ju inte varit upp till Falun på över ett år, så det var så kul att se dem. Nu, närmare midnatt är jag äntligen hemma igen, mycket bilkörning blev det idag, så jag ska nog sova gott i natt!

8 kommentarer:

BP sa...

Herregud - vilken dagstur!!!! Vacker var den ju, men hur orkade du????

Underbara bilder förresten:-)

PS. Å vid den här tidpunkten på dygnet är det nog bara du och jag som fortfarande är uppe - mot bättre vetan kanske;-) DS.

TantGlad sa...

Förstår det blev mycke bilkörning men en trevlig tur blev det. Fin kyrkogård ser jag.

Ha en jättefin helg fina du och KRAMAR från mig!

Ama de casa sa...

Oj! Det var en rejäl dagstripp det. Men trevligt och full av minnen såklart.

Ha en superfin lördag! :-)

Geddfish ♥ sa...

Det var en redig tur, ni tog. Men du är ju ung och orkar.
En vacker och innehållsrik resa! I minnenas allé, dessutom.
Glad Pingst kram 💚

znogge sa...

Så mysigt att besöka hemtrakterna men det var onekligen en bit att köra!

Kram och Glad Pingst!

Emma, Sol som sol? sa...

Ni har planterat en av mina favoritväxter vid era föräldrars grav: kärleksört. Den är väldigt vacker nu med petunian i förgrunden och som du nämner, de ligger väldigt fint vid stenen.

Ditte sa...

Lång dags färd mot natt blev det. Men ni verkar ha haft en jättebra dag i gamla hemstaden.
Kyrkogården ser så fin och grön ut och visst känns det bra att plantera och göra fint på graven och träffa släktingar.
Kram och trevlig pingst.

Anonym sa...

Tänk att Falun är så vackert!
Trots att jag växte upp i Ludvika, har jag bara varit
till Falun ett par ggr, men det var länge, länge sen.
Kyrkogården är ju tjusig och era blomster hjälper till.
Långkörning, ska jag säja.

Nyfiken - Vad gör kvinnor som ska föda barn och inte har
nånstans att gå? Inte vidare kul att ha sommarbabies i Sverige,
verkar det.

Ruth i Virginia