tisdag 20 juni 2017

Ledig tisdag

Vi tog ju bort trädäcket på balkongen inför inglasningen, och vi vill inte ha det kvar, ska fixa annat "golv" istället. Men bräderna var för stora för att få plats i bilen inför slängning, så det var bara för maken att såga isär dem först!

Otroligt va mycket bräder ett litet balkonggolv kan innehålla! Vi åkte till Sörab i Sundbyberg och slängde dem. Sen var planerna att åka till Bauhaus för att titta på nytt golv och möbler till balkongen, men det hann vi inte. Jag hade en tid hos min audiolog att passa.



Medans jag var hos audiologen fick maken hämta min senaste beställning från Konstlagret, visst är den fin! Få se nu var vi ska placera henne?
Det var min lediga tisdag, i morgon är det dags för jobb igen!


6 kommentarer:

Ditte sa...

Balkongen kommer att bli än finare med ett annat golv och det är ju inte gjort i en handvändninga att hitta golv och sedan välja böand lämpliga vilket som blir bra.
Hoppas att besöket hos audiologen gick bra. Och i varje fall blev tavlan bra. Spännande när den fått sin plats. Inte helt enkelt att besluta et heller. Och varför ska saker vara enkla när de kan vara kluriga.

Ama de casa sa...

Verkligen en läcker tavla! Ska bli kul att se var hon hamnar :-)

Ni måste ha klippkort där hos Sörab va? Fast nu har ni ju bytt till ett nytt ställe, så då kanske ni måste börja om? ;-)

BP sa...

Hahaha! Ser att du hade betydigt roligare under din lediga dag än stackars maken din;-)

Tavlan är helt underbart och het i min smak. Hoppas du/ni har en STOR vägg att hänga upp den på så att man kan betrakta den från "långt håll".

PS. Lägg bara inte konstgräs på balkongen, det möglar under... Vi valde att ha balkongen "naturell" utan något på. Snyggt och lättstädat - vi är ju lata så;-) DS.

Biggeros.blogg.se sa...

Jag blev väldigt impad av det stora konstverket. Spännande att få se var den stora tavlan ska placeras.
Tänk så mycket brädor som får rum i ett litet utrymme....Du måste visa vad för golv ni väljer...

Biggeros.blogg.se sa...

Jag blev väldigt impad av det stora konstverket. Spännande att få se var den stora tavlan ska placeras.
Tänk så mycket brädor som får rum i ett litet utrymme....Du måste visa vad för golv ni väljer...

znogge sa...

Klokt att byta ut golvet på balkongen till något annat. Men visst blir man överraskad när man inser hur mycket som går åt.

Vilken härlig tavla! Den kommer verkligen att bli en färgklick hos er :D

Ha en bra onsdag!