fredag 2 augusti 2019

Artistkavalkad

Jodå, visst blev det schlagerlåtar igår på Östermalms IP , men kanske inte i den utsträckning vi trodde, många artister sjöng också deras "senaste nya låt", men det publiken vill höra är de gamla schlagerlåtarna. Nanne sjöng i alla fall en av sina mellolåtar : "Avundsjuk"!

Oscar Enestad sjöng t.ex först sin nya låt, men vi ville ju höra mellolåten : "I love it", den sjöng han sen.

Anna Bergendahl sjöng förstås bl.a sin mellolåt.

Renaida var där.

Andreas Weise

Mendez som fick hjälp av Jasmine Kara

Babsan fick hjälp av Christer Lindarw

Jessica Andersson har en del schlagerlåtar som hon körde.

De enda gänget utanför Sverige som var med i går kväll var gruppen Keiino , som representerade Norge i årets ESC, jag gillade deras låt! 

Arvingarna körde förstås deras låt "I do", och såklart "Elouise".

Mariette på scenen...

...och där kom kvällens första hemliga artist : Ola Salo, och hur bra är inte han!

Den andra hemliga artisten var Magnus Carlsson som avslutade med sin kavalkad av mellolåtar!


Många var missnöjda med kvällens kavalkad av artister och låtar, men jag tyckte det var ganska okey i alla fall! Idag har jag mått som jag förtjänat, trots det har jag besökt tvättstugan! Häpp!

6 kommentarer:

Znogge sa...

Wow säger jag bara!

Ditte sa...

Kul att vara på plats! Men visst är det "gamla schlagerlåtar" man vill höra. Arvingarna, Magnus Carlsson, Nanne, Babsan+ Krister Lindarw och en del till borde ju levererat bra. Mne kanske hade de fokus på sina nya låtar...
Förstår att det var läge att du fick vila lite idag.
Kram!

Ama de casa sa...

Jag tycker det lät som ni fick höra en massa gamla godingar framförda av en massa gamla godingar :-)
Visst är det trist när artisterna ska promota nya låtar när man vill höra dom gamla slagdängorna...

Såg ut som ni hade en toppenkväll!

Guldkryckan sa...

Jo...är väl de gamla låtarna man vill höra men så klart så vill de ju prångla ut lite nytt också.
Nanne där kände jag knappt igen...gillar henne.
Magnus är ju inte fel heller....oj...nä...tala inte om det för någon men en del artister är trots min ovilja att erkänna det ganska ok ;)

Ha det bäst nu.

BP sa...

Här kände till och med jag igen några namn. Nanne har jag till och med träffat irl. Hon bor/bodde ju i Täby.
Kul att se att Christer Lindarw "is still going strong". Hade dock inte känt igen honom om jag träffat honom på gatan.

Klart de flesta vill höra gamla godingar just en sådan kväll. Men artisterna vill ju promota sina nya låtar såklart. Men jag förstår besvikelsen.

Anni sa...

Mina vänner som var där var mest besvikna på ljudet som plötsligt blev väldigt mycket sämre med eko och rundgång. Tro att de liksom ni hade en kul kväll ändå.